فارس میزبان مددجویان استان های همجوار در دوره آموزشی خدمات کشاورزی پهبادی

شیراز (پانا) - برگزاری کارگاه آموزشی طرح خدمات کشاورزی پهپادی برای مددجویان استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری و یزد ، کرمان ، هرمزگان به میزبانی اداره کمیته امداد فارس در شهرستان زرقان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فارس میزبان مددجویان استان های همجوار در دوره آموزشی خدمات کشاورزی پهبادی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با بیان اینکه اجرای طرح‌های اشتغال در راستای توانمندسازی و ارتقای سطح درآمد اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت در این نهاد اجرا می‌شود، گفت: با همکاری شرکت پرواز یاران سیرنگ به عنوان راهبر پیشران، کارگاه آموزشی طرح خدمات کشاورزی پهپادی در قالب الگوی راهبری شغلی و دریک برنامه فشرده برای مددجویان این نهاد حمایتی برگزار شد.
محمد بذرافشان، خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی مذکور برای 60 نفر از مددجویان استان و استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری و یزد، کرمان، هرمزگان در 3 دوره آموزشی توجیهی، مقدماتی و پیشرفته و طی 2 دوره اجرا شد.
وی تصریح کرد: در این دوره تعداد 34 نفر از استان فارس شرکت کردند که در دوره پیشرفته پس از کسب مدرک خلبانی پهپادی، مددجویان در تیم های 3 نفره با دریافت مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات برای هر نفر، پهباد سمپاش را دریافت کنند و به طور عملیاتی در مزارع و باغات مشغول به کار شوند.
مدیر کل کمیته امداد فارس افزود: سال گذشته نیز دوره مشابهی برای 33 نفر از مددجویان استان فارس برگزار شد که پس از اتمام دوره، 9 پهباد به تیم‌های 3 نفره تحویل داده شد.
بذرافشان اضافه کرد: از مزایای کاربرد این پهپادها می‌توان به صرفه جویی در مصرف سم به میزان ۳۰ تا۵۰ درصد، صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۹۰ درصد و امکان انجام عملیات در مناطق سخت عبور و کشاورزی است. همچنین این پهپادها در هر هکتار هفت الی ۱۰ دقیقه سمپاشی می کند و از تخریب زمین و مزارع توسط تراکتور جلوگیری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار