معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین:

در انتخابات شورای دانش‌آموزی، مدارس استان قزوین ۱۰ هزار و ۳۰۰ عضو انتخاب شدند

قزوین (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین، گفت بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز قزوینی از طریق شبکه شاد و به صورت حضوری با شرکت در بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس استان، ۱۰ هزار و ۳۰۰ نماینده خود را انتخاب کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
در انتخابات شورای دانش‌آموزی، مدارس استان قزوین ۱۰ هزار و ۳۰۰ عضو انتخاب شدند

حسن رحیم خانی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز قزوینی از طریق شبکه شاد و به صورت حضوری با شرکت در بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس استان، ۱۰ هزار و ۳۰۰ نماینده خود را انتخاب کردند.

حسن رحیم خانی افزود: بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی طی دو روز با شعار "شورای دانش‌آموزی طلایه‌دار گام دوم انقلاب" در بستر فضای شاد و در مدارسی که دانش آموزان حضور داشتند به صورت حضوری برگزار شد.

وی اظهار کرد: شورای دانش آموزی بزرگترین شبکه اجتماعی، فرهنگی و تربیتی در مدارس و یک فرصت بی نظیر تربیتی است تا دانش‌آموزان در این فضا برای قبول مسوولیت‌های بزرگ‌تر در آینده تمرین کنند و آماده قبول مسوولیت های بزرگ باشند.

رحیم خانی تصریح کرد: شوراهای دانش آموزی با هدف توانمندسازی و تقویت مهارت‌های اجتماعی و مدنی دانش آموزان و مشارکت آنان در فعالیت‌های تربیتی و آموزشی تشکیل شده و در شرایط شیوع کرونا این انتخابات به صورت برخط و در بستر شبکه شاد برگزار شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری انتخابات دانش آموزی در یک هزار و ۵۶۰ واحد آموزشی در قزوین،افزود: همچنین این انتخابات در مدارس روستایی و مدارس دارای دانش‌آموزان کم به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در پایه سوم ابتدایی تا کلاس دوازدهم برگزار شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای دانش آموزی بین پنج تا ۱۱ عضو در مدارس دارند، اضافه کرد: بنابر قانون انتخابات شورای دانش آموزی مدارس ابتدایی با جمعیت تا ۱۰۰ دانش‌آموز دارای پنج عضو، مدارس با جمعیت ۱۰۱ تا ۱۵۰ دانش آموز، ٧ عضو شورا و مدارس با جمعیت بیش از ۱۵۰ نفر نیز می‌توانند ۹ نماینده در شورا داشته باشند.

رحیم خانی تاکید کرد: همچنین برای مدارس متوسطه اول و دوم با جمعیت تا ۲۵۰ نفر پنج عضو در شورا، مدارس با جمعیت ۳۵۰ نفر هفت عضو در شورا، مدارس با جمعیت تا ۵۵۰ نفر ۹ عضو و بیش از آن نیز ۱۱ عضو در شورای دانش آموزی در نظر گرفته شده است و در تمام مقاطع و در همه شوراها ۲ عضو به عنوان علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

وی یادآور شد: شورای دانش آموزی یکی از شورای های پنج گانه رسمی مدرسه به شمار می رود و استفاده از نظر دانش آموزان در مدیریت مدرسه، تمرین زندگی در فضای حقوقی و آمادگی دانش آموزان برای پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف برگزاری انتخابات دانش آموزی است.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار