حضرت عبدالعظیم حسنی، اسوه صبر و جهاد علمی است

شهرری (پانا) - مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک شهرری گفت حضرت عبدالعظیم حسنی، یکی از شخصیت‌های بزرگ و شاخص جهادی، علمی و عملی شیعه بود.

کد مطلب: ۱۲۲۹۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حضرت عبدالعظیم حسنی، اسوه صبر و جهاد علمی است

محسن نوروزیان، مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک شهرری به همراه جمعی از دانش‌آموزان، همکاران اداری، مدیران مدارس و دانش‌آموزان در حرم عبدالعظیم حسنی، میلاد آن حضرت را گرامی داشتند.

وی در رابطه با جایگاه ویژه آن حضرت اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی، از مشهورترین امامزادگان مدفون در ایران است و برابری فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم با زیارت سالار شهیدان، هرچند در شرایط ویژه بی تردید بدون حکمت نیست. شاید نتوان به حکمت آن پی برد، بنابراین راز و رمز این فضیلت بزرگ را باید در شخصیت علمی، عملی و جهادی آن بزرگوار، جستجو کرد.

حضرت عبدالعظیم حسنی، مردی با ورع، پارسا، پرهیزگار، دین‌دار و خداپرست، معروف به امانت‌داری، دارای صداقت لهجه، دانا به امور دین، گویای توحید و عدل بسیار بود و در زمان خودش در علم، ادب، فضل، دانش و تقوا بعد از امام زمانش بر تمام معاصران خویش برتری داشته و اتکایی کامل و نهایت توسل به معصومین(ع) را دارا بود.

وی ادامه داد: هیچ‌کس را منزلت او نبوده و به تمام معنا تبعیت و تقلید از حضرات ائمه می‌کرد و در اولاد و احفاد امام حسن مجتبی، شخصی به قدر رتبه و مقام او به منصه ظهور نرسیده است. همچنین او به عنوان یکی از برجسته ترین دانشمندان شیعه و راویان حدیث به مسایل دین، معارف مذهبی و احکام قرآن آگاهی کامل داشت و مورد توجه امامان معصوم بود، به عنوان نمونه، امام هادی به افرادی که در دین نیاز به راهنمایی داشتند، پیشنهاد می کرد تا نزد حضرت عبدالعظیم بروند و از محضر وی بهره مند شوند.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار