وزیر دادگستری:

بازدید وزیر دادگستری از طرح ارتقاء ظرفیت تصفیه‌خانه گرمسار

گرمسار (پانا) - وزیر دادگستری در قالب نهمین سفر استانی هیأت دولت به استان سمنان بابیان اینکه 4 پروژه مهم گرمسار در ردیف مصوبات سفر قرار گرفتند، از طرح ارتقاء ظرفیت تصفیه‌خانه گرمسار بازدید کرد و گفت حل مشکلات این 4 حوزه به منطقه و کشور کمک بسزایی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر دادگستری از طرح ارتقاء ظرفیت تصفیه‌خانه گرمسار

وزیر دادگستری صبح امروز در جریان نهمین سفر استانی هیأت دولت به استان سمنان از طرح ارتقاء ظرفیت تصفیه‌خانه گرمسار بازدید کرد و گفت: هدف از ارتقاء ظرفیت تصفیه‌خانه آب گرمسار، افزایش ظرفیت این تصفیه‌خانه از ۳۲۰ به ۵۲۰ لیتر بر ثانیه و تأمین آب آشامیدنی مناسب برای شهرستان‌های گرمسار و آرادان است.

امین‌حسین رحیمی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و برای ارتقاء ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب گرمسار، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و طرح آبرسانی به شهرهای کم آب گرمسار، آرادان و ایوانکی با پیش بینی تامین آب به میزان ۲۱ میلیون متر مکعب در سال از سد نمرود در دست احداث است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود مرحله نخست این طرح تا پایان سال جاری و مرحله دوم و نهایی آن تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه آب‌رسانی گرمسار به آرادان و تکمیل فاضلاب و تصفیه‌خانه نیازمند اعتبار است، افزود: برای رفع موانع انتقال آب هماهنگی بین استان تهران و سمنان نیاز دارد که در این سفر برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وزیر دادگستری همچنین در ادامه بازدیدهای خود، از بزرگ‌ترین سیلوی در حال احداث شرق کشور در شهرستان گرمسار نیز بازدید کرد و افزود: طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار با تأمین اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی و دولت در حال احداث است و ۸۹.۲ درصد اعتبارات موردنیاز از سوی بانک به ارزش ۱۸.۹۶ میلیون یورو و ۱۰.۸ درصد از سوی دولت به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال تأمین می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه این سیلو دارای چهار خوشه و کندوهای ۹ عددی به هم چسبیده است و در مجموع ۳۶ کندو به ارتفاع حدود ۴۵ متر و قطر ۱۱ متر دارد، تصریح کرد: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار که به‌عنوان بزرگ‌ترین سیلوی شرق کشور از آن نام برده می‌شود، در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده و هم‌اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی است.

وی تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی استان سمنان به لحاظ استقرار در جاده دسترسی شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و وجود راه آهن سراسری دو خطه تهران- مشهد، هم‌جواری با ۹ استان کشور، داشتن آب و هوایی مناسب و نزدیکی به بازار تهران از اهداف احداث این سیلوی ۱۰۰ هزار تنی است.

وزیر دادگستری در ادامه ضمن بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی، پروژه مهمی نه‌تنها برای شهرستان گرمسار و استان سمنان بلکه برای کل کشور مفید است، ابراز کرد: در صورت راه‌اندازی و اتمام تمام پروژه‌ها، این منطقه سهم بسزایی در اقتصاد خواهد داشت.

رحیمی با عنوان این مطلب که با وجود اینکه همه این تفاسیر، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با مشکلات عدیده‌ای نیز مواجه است، افزود: نبود گمرک یکی از مشکلات موجود است که می‌بایست در منطقه فعال و تشکیلات آن مصوب و مستقر شود.

وی بابیان اینکه بحث بندر خشک در این منطقه مطرح و حائز اهمیت است، ابراز کرد: در این مورد نیز به نظر می‌رسد عدم هماهنگی دو وزارت خانه مشکلی بر سر تحقق این مسیر است که در مصوبات سفر همه این مسائل ذکر و برای آن‌ها چاره‌جویی خواهد شد.

گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی گرمسار دو هزار هکتار مساحت دارد که تاکنون ۸۸ سرمایه‌گذار برای ساخت واحدهای صنعتی در این منطقه اعلام آمادگی کردند. طبق گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار سرمایه‌گذاران ۷۶ هکتار زمین دریافت کردند که ارزش آن حدود هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وزیر دادگستری در ادامه بازدیدهای خود، از طرح راهسازی گرمسار-فیروزکوه و راه مواصلاتی جنوب کشور به شمال نیز بازدید کرد و اضافه کرد: تنها بحث آن نیست که از افراد ساکن در سمنان بتوانند به‌راحتی به شمال سفر کنند، بلکه برای کسانی که از جنوب راهی هستند این میان بری خواهد بود تا شلوغی و ترافیک تهران را نبینند، بنابراین برای این پروژه بسیار مهم، در مصوبات سفر اعتبار منظور خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح آرادان در محل تلاقی جاده تهران-سمنان با محور منتهی به آرادان واقع شده که تکمیل این طرح نقشی مهمی در رفع گره ترافیکی و افزایش کیفیت راه دارد، گفت: ساخت هزار و ۴۵۰ متر رمپ و لوپ به همراه لچکی‌های لازم، ساخت هزار و ۴۰ متر راه انحرافی برای دسترسی این تقاطع و ساخت دو پل با مساحت ۸۱۵ مترمربع و دیوار سازی لازم در زمره مهم‌ترین اقداماتی است که در این پروژه در دست ساخت است.

وی با عنوان این مطلب که طرح راهسازی گرمسار به فیروزکوه راه دسترسی گرمسار-سیمین دشت-فیروزکوه در چهار مرحله در بخش استحفاظی شهرستان گرمسار در حال اجراست که برخی از این مسیر برای آسفالت آماده شده است، تصریح کرد: یکی از اولویت های تکمیل این طرح، سرعت در اجرای گام های سوم و چهارم است که با مشکلات مختلفی از جمله گشایش راه در دل کوه و ساخت پل روبرو است. طول این مسیر از گرمسار-فیروزکوه حدود ۷۰ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر آن در محدوده استان سمنان قرار دارد.

بازدید از پروژه ۱۰۰ هزار تنی سیلوی گندم گرمسار، طرح تصفیه خانه گرمسار و آرادان، طرح آبرسانی به گرمسار و آرادان، بازدید از طرح راه‌سازی گرمسار به فیروزکوه، تقاطع غیرهمسطح جنوبی آرادان، مجتمع گاوداری ۶ هزار رأسی شستا در آرادان، شرکت در جلسه شورای اداری گرمسار و دیدار با شماری از مردم این شهرستان، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر دادگستری در قالب نهمین سفر استانی هیأت دولت به استان سمنان است.

گفتنی است؛ گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان، پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار