رئیس‌جمهور:

استقلال اقتصادی در مقابل بیگانگان ضروری است

سمنان (پانا) - رئیس‌جمهور در ادامه برنامه سفر خود به سمنان، با تأکید بر اینکه استکبارستیزی باید در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی جلوه داشته باشد، گفت اگر استقلال اقتصادی نباشد، نمی توان آنچنان که لازم است مقابل استکبار ایستادگی کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استقلال اقتصادی در مقابل بیگانگان ضروری است

آیةالله سید ابراهیم رئیسی، در ادامه نهمین سفر استانی خود، در جمع نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان سمنان در سالن هلال احمر شهرستان سمنان، با اشاره به فرارسیدن سیزدهم آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، افزود: استکبارستیزی علاوه بر حوزه فرهنگی و مبانی آن باید در حوزه اقتصادی نیز جلوه داشته باشد.

وی ضمن عذرخواهی از مردم استان سمنان به دلیل اینکه با شرایط بحرانی کرونا امکان دیدار با مردم فراهم نشد، سفر به استان سمنان را توفیقی برای خود دانست و خاطرنشان کرد: اکنون با نمایندگان اقشار مختلف مردم دیدار داریم و امیدوار هستیم به زودی با ریشه کنی این بیماری منحوس با مردم غیور و سخت کوش این استان پهناور دیدار کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به حوادث تاریخی 13 آبان ماه افزود: تمام حوادث 13 آبان یک محور دارد و آن هم استکبار ستیزی وجوه انقلاب است و این مهم در رفتار و گفتار تمام کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند، به وضوح قابل مشاهده است. باید استکبارستیزی علاوه بر حوزه مسائل گفتمانی، در حوزه مسائل فرهنگی و دینی و اخلاقی نیز جلوه داشته باشد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اهمیت استقلال اقتصادی در مقابل بیگانگان گفت: استکبارستیزی علاوه بر حوزه فرهنگی و مبانی آن باید در حوزه اقتصادی نیز جلوه داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و برداشتن گام هایی است که در حوزه اقتصادی در کشور برداشته شود و موضوع مهمی که معظم له امسال نامگذاری کردند در راستای رونق تولید، مانع زدایی ها و پشتیانی تولید، در راستای استکبارستیزی است.

رئیس جمهور بیان کرد: آن چه در کشور ما تولید قدرت می کند و در جهت استکبارستیزی حرکت می کنیم مانند توان موشکی، ساخت پهپادها و قدرت نظامی، در برابر استکبار قدرت بازدارندگی می دهد که بیگانه علیه کشور طمع و توطئه نکند، اما تولیدکننده در حوزه تولید و فعالیت کشاورز و دامدار می تواند به استقلال کشور کمک کند و تلاش او استقلال را در حوزه اقتصادی برای کشور تضمین کند.

رئیسی افزود: امروز تولیدکنندگان، فعالان حوزه های اقتصادی، کارآفرینان، کارگران، کشاورزان و همه تلاشگران اقتصادی بدانند که هر چه در راستای استقلال کشور حرکت کنند و برای استقلال کشور در حوزه کالاهای اساسی مورد نیاز در جهت مقابله با استکبار و استقلال کشور گام بردارند در واقع در جهت رفع وابستگی‌های کشور به بیگانه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هر چه در جهت استقلال اساسی و مورد نیاز کشور تلاش شود این اهتمام در جهت مقابله با رفع وابستگی های کشور به بیگانه است و باید توجه داشت که شکل گیری دولت اسلامی در گرو آن است، اذعان کرد: مبانی استکبارستیزی در سیره مجاهدان راه خدا وجود دارد و از سوی دیگر هیچ سازشی با استکبار و نظام سلطه در انقلاب ما وجود ندارد.

رئیس دولت سیزدهم با عنوان این مطلب که تجربه ۴۰ ساله بعد از پیروزی انقلاب، تجربه ارزشمندی است، تاکید کرد: عبرت هایی که در تاریخ کشورمان در حوزه اقتصادی و سیاسی وجود دارد همه را ببینیم. همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب واقعیت ها و کاستی ها و کمبودها بیان شده است. عمل و رفتار انقلابی و جهادی در جهت رفع مشکلات مردم می تواند آن دولت اسلامی که رهبری تاکید کردند را محقق کند.

آیةالله رئیسی تصریح کرد: همچنان که یک موشک و پهپاد قدرت نظامی می‌تواند در برابر استکبار به ما قدرت بازدارندگی بدهد که دشمن طمع نکند، یک تولید کننده در تولید و یک کشاورز ما نیز می‌تواند به استقلال کشور کمک کند و تلاش او می‌تواند استقلال اقتصادی را برای کشورمان تضمین کند؛ بنابراین امروز تولیدکنندگان ما، فعالان حوزه‌های اقتصادی، کارآفرینان، کشاورزان، کارگران و همه تلاشگران و فعالان اقتصادی، بدانند که هر چه در جهت استقلال کشاورزی، کالاهای اساسی، اقلام مورد نیاز و … تلاش کنند، این تلاش در راستای مقابله با استکبار و در راستای استقلال کشور و رفع وابستگی‌های کشور به بیگانه خواهد بود.

وی با اشاره به تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ طی روزهای آینده گفت: بودجه با محور عدالت تدوین می شود به طوری که مراکز غیربرخوردار برای برخورداری در اولویت قرار می گیرند. البته ممکن است عده ای از این مساله ناراحت شوند ولی این عدالت باید بر اساس آمایش سرزمین باشد که سندی برای تحقق عدالت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور در شرایطی قرار دارد که با وجود تحریم ها و تهدیدها سرپا است در حالی که آمریکا می خواست ما را با فشار حداکثری مستاصل و دچار مشکل کند، اضافه کرد: هم ما و هم دشمنان معتقدند مقاومت حداکثری، فشار حداکثری را شکست داد، موضع ایران از هر زمانی قوی تر و موضع دشمن از هر زمانی ضعیف تر است. امروز کشور نیازمند کار جهادی و حرکت منسجم برای برون رفت از مشکلات است و این کار را دولت امکان‌پذیر می داند چرا که ما اهل «ما می توانیم» هستیم.

رئیسی با اشاره به اعتقاد دولت به حرکت جهادی تاکید کرد: ممکن است عده ای تحقق اهداف توسعه کشور را دور و دیر ببینند ولی دولت آن را نزدیک و امکان‌پذیر می داند. رمز موفقیت در همه جبهه ها اعتنا به داشته های داخلی به ویژه نیروی جوان است و راه برون رفت از مشکلات تکیه بر توان داخلی است.

وی با ذکر این مطلب که باید راه حل تمام مشکلات را در درون کشور یافت، عنوان کرد: نباید به هیچ عنوان به بیرون از کشور دل سپرد و باید مشکلات داخلی استان اعم از خام فروشی و واحدهای نیمه تعطیل با تلاش مسئولین رونق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار