وزیر دادگستری: ساختن آینده کشور مستلزم توجه ویژه به کودکان است

وزیر کشور: کودکان مهم‌ترین قشری هستند که باید ایران را در آینده بسازند

تهران (پانا) - وزیر دادگستری گفت ساختن آینده کشور نیازمند توجه ویژه به کودکان است.

کد مطلب: ۱۲۶۲۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر دادگستری: ساختن آینده کشور مستلزم توجه ویژه به کودکان است

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در اختتامیه کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان که با حضور مدیران کل متناظر استانی کنوانسیون حقوق کودک در هتل همای تهران برگزار شد اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه ای پیشرفته داشته باشیم باید ابتدا به نیروی انسانی توجه داشته باشیم و این امر مستلزم توجه ویژه به کودکان به عنوان آینده سازان کشور است.
وی افزود: چالش‌های کودکان در استان های مختلف متفاوت است بنابراین نحوه حمایت و اقدامات هم به اقتضای موقعیت استانی متفاوت است.
رحیمی اضافه کرد: برخی استان‌ها اقدامات بسیار موثری در حوزه حقوق کودک انجام داده‌اند به عنوان نمونه یکی از چالش‌های مهم حقوق کودکان، مربوط به کودکان کار و خیابان است هرچند بسیاری از کودکان کار و خیابان از اتباع هستند اما از نظر ما هیچ تفاوتی از باب حمایت از آنها وجود ندارد.
رحیمی با اشاره به اسناد بالادستی اظهارداشت: سند ملی حقوق کودک که در دو ماه گذشته توسط رییس جمهوری ابلاغ شد و همچنین قانون اطفال و نوجوانان که سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید مبانی قانونی و نظری محکم و خوبی هستند و باید با همکاری دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تلاش کنیم آسیب کودکان کمتر شود.
وی همچنین تصریح کرد: حمایت از کودکان با مشارکت همه بخش های دولتی و غیردولتی محقق می‌شود و در حوزه حقوق کودک وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی، وظیفه اصلی حمایت از کودکان را برعهده دارد و این مرجع آمادگی خود را برای همکاری‌های بین دستگاهی و انتقال تجارب اعلام می‌کند.
وزیر دادگستری با اشاره به مشارکت سمن ها افزود: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در زمینه حمایت از حقوق کودکان حمایتگران بسیار خوبی برای دولت باشند.کودکان سرمایه ملی هستند که می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند بنابراین حمایت از این سرمایه ملی برای همه ما حائز اهمیت است.

وزیر کشور: کودکان مهمترین قشری هستند که باید ایران را در آینده بسازند

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور نیز پیش از سخنان وزیر دادگستری با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و قانونگذاری در موضوع اطفال گفت: وقتی قوانین به خوبی مورد توجه قرار می گیرند، اجرای آن با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود و باید از اجرای خشک قانون خودداری کرد.
وزیر کشور افزود: ما مجری قوانینی هستیم که مجلس آن را مصوب و شورای نگهبان آن را تأیید کرده است. قرار نیست به همه کنوانسیون‌های جهانی بپیوندیم. آمریکا هم به کنوانسیون حقوق کودک، اطفال و نوجوانان که بسیاری از کشورها عضو آن هستند، نپیوسته است.
وحیدی با بیان اینکه به لحاظ مبانی فکری در اسلام به خوبی طبقه سنی کودک و نوجوان تعریف شده است گفت: وقتی در مورد قوانین کودک صحبت می‌کنیم باید بدانیم در مورد مهمترین قشری صحبت می‌کنیم که باید ایران را در آینده بسازند.
وزیر کشور با اشاره به پیچیدگی کار در حوزه کودک و نوجوان گفت: در آموزش هم به آموزش دوره ابتدایی دانش آموزان بسیار توجه شده است. در اسلام هم به آموزش در سنین کودکی بسیار تاکید شده است. کار در این حوزه علاوه بر پیچیدگی، شیرینی‌هایی هم دارد. خیلی شیرین است که بتوانیم یک نوجوان را از آسیب‌های اجتماعی دور نگهداریم.
بر اساس این گزارش اختتامیه کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون‌ حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و امین حسین رحیمی وزیر دادگستری برگزار شد.
در پایان این مراسم مدیران کل امور اجتماعی استان های کشور حکم انتصاب خود به عنوان دبیر مرجع متناظر استانی از دست وزرای دادگستری، کشور و معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار