رئیس جمهور ایران اسلامی:

میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی می‌کنیم

سمنان (پانا) - رئیس جمهور با اشاره به تعیین تاریخ آغاز مذاکرات درباره رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران گفت: مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به‌حق ملت ایران یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی می‌کنیم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر روز پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه هیئت دولت سیزدهم به استان سمنان با حضور سرزده در میان اجتماع‌کنندگان مراسم یوم‌الله ١٣ آبان در مصلی سمنان، با تاکید بر اینکه از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد، افزود: همزمان، هم رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم و هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را. همان‌طور که ایران پیش‌تر اعلام کرده است، میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که منجر به تضییع منافع ملت ایران می‌شود، ایستادگی می‌کنیم.

وی که با حضور سرزده در مراسم روز استکبار ستیزی در مرکز استان، از پروژه بزرگ مصلای امام(ره) مرکز استان سمنان نیز بازدید به عمل آورد تا هم از نزدیک از این پروژه بزرگ بازدید کرده و هم در جریان مشکلات تکمیل آن قرار گیرد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۳ آبان ماه، خاطرنشان کرد: از حضور پرشور و مردمی دانش آموزان و دانشحویان و مردم غیور و همیشه در صحنه استان سمنان تقدیر و تشکر می کنم.

رئیس جمهور ایران اسلامی با اشاره به اینکه سابقه دشمنی آمریکا با مردم ایران ۴۰ ساله نیست، بلکه این دشمنی، بیش از ۷۰ ساله است، بیان کرد: با این تفاوت که در سی ساله اول، آمریکا با کودتا و حمایت از حاکمان دست نشانده در چپاول منافع ملت ایران موفق می شد اما در ۴۳ سال اخیر پس از انقلاب، پیروز این میدان در برابر دشمنی های بی پایان آمریکایی‌ها ملت ایران بوده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه ماهیت نظام اسلامی، ضد استبدادی و ضد استکباری است، افزود: این یک اصل مهم در تمام معادلات است و نخواهیم گذاشت مورد هجوم و تعدی از سوی سلطه طلبان قرار گیرد.

وی با عنوان این مطلب که مردم ایران همواره اقدامات مداخله گرانه و قلدرمآبانه آمریکایی ها در منطقه از جمله رفتار اخیر آنها را تقبیح کرده اند، اظهار کرد: همواره قدردان پاسخ های هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران غیور مرزهای عزت و استقلال کشور و ضامن منافع ملت ایران، هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این عمل دزدی آمریکا در افکار عمومی، عملی قبیح و زشت بود، در سخنرانی خود نیز از اقدام شایسته سپاه پاسداران در باز پس گیری نفت کش ایرانی تقدیر و تشکر کرد و گفت: مردم ایران اسلامی، قدردان اقدامات هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران مرزهای کشور هستند.

در ادامه اجتماع کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهای «مرگ برآمریکا»، « مرگ بر اسرائیل» بار دیگر بر ایستادگی بر آرمان های انقلاب تاکید و پیام انقلاب خود در عدم تسلیم و سازش در برابر زورگویان و مستکبران عالم را فریاد زدند.

گروه‌های دانش آموزی و مردمی با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک به صورت محدود در این مراسم حضور دارند.

گفتنی است؛ تکمیل مصلاهای استان سمنان یکی از مطالبات مسئولان، مردم و ائمه جمعه است که رئیسی به نمایندگی از دیگر مصلاهای استان از مصلای امام(ره) مرکز استان بازدید به عمل ‌آورد. مصلای سمنان یکی از پروژه‌هایی است که مدت مدیدی تکمیل آن به درازا کشید، همچنین در شهرستان‌های دیگر استان مانند شاهرود پس از نزدیک به دو دهه هنوز مصلاها تکمیل نشده‌اند.

قرار است رئیس جمهور در جمع نخبگان استان سمنان سخنرانی کند و پس از آن در نشست شورای اداری حضور یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار