اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان

سید جواد حسینی در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که ۳۰ درصد دانش آموزان کشور به ابزار هوشمند آموزشی یا شبکه ارتباطی برای استفاده از آموزش های مجازی دسترسی ندارند، اظهار کرد: در یک ساله اخیر، با مشارکت خیرین ۳۶۱هزار تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار تهیه شده است که از این تعداد ۵ هزار تبلت و گوشی هوشمند نیز به دانش آموزان سیستان و بلوچستان اهدا شده است.
وی افزود: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اختصاص یافته است که با توجه به محرومیت استان سیستان و بلوچستان ۱۰۰میلیارد تومان از این مبلغ به استان سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد.
حسینی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی در کشور مورد نیاز است گفت: ۱۰مدرسه از این تعداد باید در استان سیستان و بلوچستان احداث شود که تاکنون ساخت ۵مدرسه در این استان آغاز شده است و در صورت تامین زمین توسط استانداری، ۵مدرسه دیگر مورد نیاز استان نیز با همت خیرین و اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ساخته خواهد شد.
وی با بیان این که آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر استانداردسازی فضا به استانداردسازی تجهیزات هم نیاز دارد گفت: تامین تجهیزات توانبخشی دانش آموزان استثنایی از طریق نهضت ملی مشارکتی توان افزایی پیگیری می‌شود و سال گذشته خیرین ۱۵۰میلیارد تومان برای تامین این تجهیزات به آموزش و پرورش استثنایی کمک کردند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: در سال جاری ۵میلیارد تومان اعتبار از سوی آموزش و پرورش استثنایی به استان سیستان و بلوچستان برای خرید تجهیزات توانبخشی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از پیش شرط های آموزش به این دانش آموزان است گفت: تمامی هزینه های سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی استان سیستان و بلوچستان توسط آموزش و پرورش تامین می‌شود‌.

حسینی افزود: اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان در سال جاری نیز ۱۰۰درصد رشد خواهد داشت و تمامی نوآموزان کم برخوردار بدو ورود به دبستان استان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت داده خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار