آموزش و پرورش استان قزوین:

کارگاه آموزشی اقدام پژوهی برای مدیران مدارس دخترانه ابتدایی ناحیه یک قزوین برگزار شد

قزوین(پانا)-به همت گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین؛ کارگاه آموزشی اقدام پژوهی برای مدیران مدارس دخترانه ابتدایی ناحیه یک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی اقدام پژوهی برای مدیران مدارس دخترانه ابتدایی ناحیه  یک قزوین برگزار شد

کارگاه آموزشی اقدام پژوهی با حضور مدیران مدارس دخترانه ابتدایی ناحیه یک قزوین در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، به همت گروه تحقیق و پژوهش استان، کارگاه آموزشی اقدام پژوهی برای مدیران مدارس دخترانه ابتدایی ناحیه یک قزوین با حضور علیرضا اسدی رییس گروه و احداله حسن پور مدرس برنامه معلم پژوهنده برگزار شد.

علیرضا اسدی در این جلسه با تبیین اهمیت و کارکرد اقدام پژوهی در فرآیند تعلیم و تربیت گفت: اقدام پژوهی (پژوهش در عمل) رویکرد سازنده ای در جهت گسترش توانایی های کارکنان در عرصه های گوناگون شغلی و حرفه ایی است . در حیطه آموزش و پرورش نیز این اندیشه گامی اساسی در جهت اصلاح و بهبود محسوب می شود که با این رویکرد همه معلمان می توانند به عنوان عنصری سازنده و فکور در جهت شناسایی مسائل و حل آن ها در محیط های آموزشی عمل کنند.

اسدی ادامه داد: اقدام پژوهی تحقیقی عمل نگر است که توسط معلمان جهت حل مشکلات و موانع موجود بر سر راه آموزش و یادگیری انجام و در زمره تحقیقات کاربردی دسته بندی می شود.

وی با بیان اینکه با انجام اقدام پژوهی بدنه آموزش و پرورش زنده، فعال و بالنده می شود اظهار داشت: اقدام پژوهی از روش هایی است که سازگاری با فرهنگ بومی و ملی دارد و در این رویکرد به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه می شود.

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان از مدیران مدارس خواست این کارگاه ها را در مدرسه برای معلمان برگزار و ضمن آموزش نحوه انجام اقدام پژوهی، آن ها را از اهمیت انجام این کار علمی آگاه سازند.

به گفته اسدی دوره ضمن خدمت 32 ساعته "روش های تحقیق در علوم تربیتی" با همین رویکرد به زودی در سامانه LTMSبرای کلیه همکاران آموزشی و اداری استان فعال خواهد شد.

گفتنی در ادامه احداله حسن پور مدرس برنامه معلم پژوهنده(اقدام پژوهی) به بیان تعریف، روش ها و مراحل اجرای یک اقدام پژوهی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار