ارتقای جایگاه استان قزوین در کنکور سراسری

پانا(قزوین)-مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد هدف گذاری امسال حرکت در مسیر اجرای سند تحول و ارتقای جایگاه استان در کنکور سراسری است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای جایگاه استان قزوین  در کنکور سراسری

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد مرحوم نکویی زهرایی اولین استاندار قزوین گفت: همه مصوبات یک سال گذشته شورای آموزش و پرورش را مرور کردیم و با شناسایی نقاط ضعف و قوت برای امسال برنامه مدونی خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هدف‌گذاری امسال حرکت در مسیر اجرای سند تحول و ارتقای جایگاه استان در کنکور سراسری است.

وی افزود: سال جدید به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده و ما هم باید در این مسیر گام برداریم و بر اساس سند تحول توانمندی های خود را شکوفا کنیم.

اصغری تصریح کرد: در آستانه هفته معلم رویکرد ما بهره گیری از همه ایده ها برای برگزاری برنامه هایی در شان معلمان است و تلاش می کنیم تا جایگاه معلم حفظ شود و همه کسانی که از بیرون به ما نگاه می کنند تغییر را ببینند.

وی افزود: در سرمایه اجتماعی وضعیت خوبی نداریم در حالی که اگر به این سرمایه ها توجه شود زمینه ایجاد ارزش افزوده مهیا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در ایام کرونا معلمان نشان دادند که در انجام وظبفه کوتاهی نکردند و با اقدامات خوب خود تحصیل در فضای مجازی را عملیاتی کردند.

اصغری در خصوص پذیرش دانش آموزان در کنکور گفت: ارتقای جایگاه خود در کنکور سراسری ۱۴۰۰ را هدف گذاری کرده ایم و در حال حاضر در نمره خام رتبه ششم و در پذیرش دانشگاهی رتبه ۱۳ هستیم که این وضعیت باید تغییر کند.

وی بیان کرد: سال قبل با اعزام مدرسین برتر به مناطق کم برخوردار برای ارتقای کیفی دانش آموزان همت شد و برای هر منطقه و مدرسه کارنامه عملکردی تعیین کردیم تا ببینیم شاخص‌ها به کدام سمت می رود.

اصغری گفت: قصد داریم از فضاهای مناسب برای قرائت خانه استفاده کنیم و کیفیت‌بخشی آموزشی را جدی گرفته ایم تا امسال وضعیت بهتری در پذیرش کنکور داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار