مدیر کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد:

نقش دادن به دانش‌آموزان موجب رشد و شکوفایی آنها می‌شود

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد نقش دادن به دانش‌آموزان موجب رشد و شکوفایی آنها می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش دادن به دانش‌آموزان موجب رشد و شکوفایی آنها می‌شود

مانور تشکیلاتی فرزندان روح الله با حضور اسماعیل بحری زاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش،سالار قاسمی مدیر کل آموزش و‌پرورش، فرشته فهمیده معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز، روسای ادارات آموزش و پرورش نواحی و شهرستان ها و جمعی ازاعضا و مربیان تشکل پیشتازان در کانون شهیده فهمیده استان البرز برگزار شد.

سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز با اشاره به اینکه استان البرز یکی از استان های شهید پرور کشور است، گفت: ما شهیدان بسیاری را در استان داشتیم که گل سرسبد آنها شهید حسین فهمیده است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) که سیرت و روش ایشان در تاریخ می درخشد تمام اعتقادش به حضرت علی(ع) آن هم در دوران نوجوانی بود، با باور کردن و اهمیت دادن به یک نوجوان کار شروع می شود. بنابراین گفتن جمله ما باور داریم بسیار راحت است، اما باید باور را به عمل برسانیم.

قاسمی در ادامه اضافه کرد: روزی که امام(ره) فرمودند سربازان ما در گهواره اند، شعار نبود زیرا کسی با شعار پای کار نمی‌آید، اگر امروز بسیاری پای کار نیستند دلیل آن عدم باور قلبی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: آن روزی که ۳۶ هزار شهید دانش آموز در جبهه ها پای صحنه بودند، ناخدای کشتی انقلاب با تمام وجودش اعتقاد داشت و سخنرانی نمی کرد، شعار نمی داد ،نقش بازی نمی کرد، بلکه عشق می ورزید و با دانش آموز این پیوند قلبی را برقرار می کرد.

قاسمی گفت: باور من این است مدیری که در مدرسه به دانش آموز عشق نورزد دانش آموز باوری ایجاد نمی کند. ما باید با تمام‌ وجود دانش آموز را باور کنیم ،خسته نشویم زیرا بودن در کنارآنان به ما انگیزه می دهد. مدیری که وارد مدرسه شود و با دیدن دانش آموز به شوق نیاید فقط شعار داده است.

وی تصریح کرد: باور به انسان امید ،ایمان و انگیزه می دهد ،استکبار ستیزی این نیست که ما با کسی جنگ داشته باشیم. بحث ما این است که می خواهند انگیزه را در جوانان از بین ببرند و هدف آنان بی هویت کردن نسل جوان است. ما باید در مقابل دشمن استکبار ستیزی کنیم و با نوجوانان و جوانان به روز و روشنفکرانه صحبت و برخورد کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر امروزه شاهد مشکلاتی در بین جوانان و نوجوانان جامعه هستیم دلیلش این است که عزت نفس شان را بالا نبردیم ، به آنها اعتماد نکردیم. می گوییم هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی، زیرا اگر به آنها نقش ندهیم بزرگ نمی شوند. زمانی که به آنها نقش می دهیم و مسئولیتی واگذار می کنیم خود را نشان می دهند.

قاسمی در پایان با بیان اینکه نقش دادن به دانش آموزان موجب شکوفایی آنها می شود تاکید کرد: با مسئولیت دادن و تقسیم کار کردن به دانش آموزان، آنها رشد می کنند باید خودشان نقش را انتخاب کنند، هدف ما از این مانور این است که معاونان پرورشی و مسئولین سازمان دانش آموزی با توجه به این رویکردها این موارد را در بین دانش آموزان جا بیندازند.

خبرنگار ، مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار