مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

مدارس غیردولتی جبران‌کننده بسیاری از کمبودها در آموزش و پرورش هستند

۶۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان افزوده شدند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت مدارس غیردولتی بخش بزرگی از بار مشکلات آموزش و پرورش در مورد فضا و نیروی انسانی مورد نیاز را متحمل می‌شوند و بر همین اساس رسیدگی به مسایل و مشکلات مدارس غیردولتی و تسهیل ادامه فعالیت برای موسسین با هدف فراهم کردن محیطی آرام و بدون دغدغه برای دانش‌آموزان و اولیا ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی جبران‌کننده بسیاری از کمبودها در آموزش و پرورش هستند

حمیدرضا رخشانی در جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: این مدارس بخش بزرگی از بار مشکلات آموزش و پرورش در مورد فضا و نیروی انسانی مورد نیاز را متحمل می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در سال تحصیلی جدید تاکنون با افزایش ۶۰ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی استان مواجه هستیم که به طور قطع تا آذرماه این جمعیت افزایش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به این افزایش جمعیت و کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در استان، یقینا مدارس غیردولتی بازوان توانمند آموزش و پرورش هستند و به همین دلیل باید با تسهیل شرایط در چارچوب قانون به ادامه فعالیت این مدارس کمک کنیم.
رخشانی با بیان اینکه لازم است تا دستور العمل‌ها و شاخص‌ها به موقع به مدارس ارسال شود، گفت: ارزیابی مداوم و نیز نظارت‌های لازم در مدارس غیردولتی باید به صورت مستمر انجام شود تا شاهد ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتی در این مدارس باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: مدارس غیردولتی از نظر آموزشی، سطح علمی و مهارتی باید در جایگاهی قرار داشته باشند که الگوی مدارس دولتی شوند و خانواده‌ها متمایل به حضور فرزندان خود در این مدارس باشند.
وی تاکید کرد: ارسال به موقع دستورالعمل‌ها، توصیه ها و تذکرات و شاخص‌ها موجب پیشبرد و پیشرفت امور تعلیم و تربیت می شود.
رخشانی ضمن تاکید بر قانون‌مداری در نظارت صحیح بر فعالیت مدارس غیردولتی اظهار کرد: در تفسیر قانون یقینا نفع دانش آموزان و همکاران را در نظر می‌گیریم تا با رفع موانع و تسهیل شرایط آرامش را در مدارس ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار