در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان؛

استاندار: گیلان باید در رعایت توصیه‌های بهداشتی، جزو استان‌های برتر باشد

رشت (پانا) - استاندار و رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان با بیان اینکه عدم جدیت در مراعات توصیه‌های بهداشتی، خطراتی به لحاظ شیوع بیماری را متوجه عموم جامعه می‌کند، تأکید کرد که استان، در استفاده از ماسک و رعایت الزامات توصیه شده خودمراقبتی و دیگرمراقبتی، جزو استان‌های برتر باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار:  گیلان باید در رعایت توصیه‌های بهداشتی، جزو استان‌های برتر باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی غروب امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای گیلان، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در راستای مدیریت این بیماری، به افزایش روند بیماری در برخی از استان ها اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش تعداد شهرستان های قرمز در بسیاری از استان ها و کاهش وضعیت شهرستان های با رنگ آبی، هشداری برای عموم جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گیلان دارای یک شهرستان با رنگ آبی و نارنجی است و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از استان های در رده آخر جدول کشوری هستیم که در صورت عدم جدیت در این زمینه، با موج ششم این بیماری مواجه خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در گیلان ضرورت پوشش کامل واکسیناسیون در سطح گیلان را مورد تأکید قرار داد و با قدردانی از اهتمام دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و سپاه، خواستار تقویت اجرای طرح شهید سلیمانی و مراقبت های درون منزل و تبیین خطرات و تبعات عدم تزریق واکسن برای مردم به ویژه روستاییان شد.

وی بر لزوم نظارت جدی دستگاه های دولتی و غیردولتی بر موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و افزود: باتوجه به تأمین واکسن مورد نیاز مردم از سوی دولت، باید از ظرفیت بالای رسانه ها و صدا و سیما در اقناع سازی مردم نسبت به مشارکت در طرح واکسیناسیون استفاده حداکثری شود.

استاندار گیلان عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی و مراقبتی را منجر به؛ به خطرافتادن سلامتی دیگران و افزایش فشار بر کادر درمانی دانست و گفت: فرمانداران با تشکیل مستمر جلسات شهرستانی موضوعات مرتبط را با جدیت بیشتری دنبال کنند چراکه نباید منتظر تغییر وضعیت نمودارها و پرخطرشدن شهرستان ها باشیم.

وی به تأکید آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از اول آذرماه باتوجه به نقش و اهمیت فضاهای علمی و آموزشی در پویایی جامعه اشاره و اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه آموزش عالی و آموزش و پرورش، موانع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را برطرف کنند.

دکتر عباسی تصریح کرد: باتوجه به اولویت فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان بالای 12 سال در خصوص واکسیناسیون، هیچ توجیهی برای عدم بازگشایی این مراکز وجود ندارد و برای خوابگاه ها و ایاب و ذهاب نیز ملاحظاتی درنظرگرفته می شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی اماکن عمومی و ورزشی نیز در کنار مدارس و دانشگاه ها قابل بررسی است، ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر شاهد برچیده شدن کرونا باشیم و از خداوند می خواهم تا بتوانیم خدمتگزاری صادق و شایسته برای مردم عزیز و قدرشناس گیلان باشیم.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ذیل ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار