درتاکید شد؛

اطلاعیه مرکز افتا درباره حمله سایبری به کارت سوخت پس از بررسی کارشناسی

تهران(پانا) - مرکز امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) اعلام کرد اطلاع‌رسانی تکمیلی درباره چگونگی حمله سایبری به سامانه کارت هوشمند سوخت، پس از انجام بررسی‌های فنی و کارشناسی مرکز مدیریت راهبردی افتا انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعیه  مرکز افتا درباره حمله سایبری به کارت سوخت پس از بررسی کارشناسی

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای درباره حادثه سایبری حمله به سامانه هوشمند کارت سوخت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بلافاصله پس از رصد این اختلال، گروه‌های افتایی رسیدگی به حادثه، تشکیل شدند و برنامه ریزی برای بازیابی خدمت، شناسایی و رصد علت حمله انجام شد.

در این اطلاعیه عنوان شده است: در چارچوب این برنامه‌ریزی و با تلاش‌های انجام شده در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تاکنون بخشی از جایگاه‌های توزیع سوخت به مدار بازگشته‌اند و اقدمات لازم برای بازگرداندن دیگر جایگاه‌ها به چرخه توزیع همچنان ادامه دارد.

افتا اعلام کرد: بازگردانی جایگاه‌های سوخت به چرخه توزیع در سریع‌ترین زمان ممکن، نشان از توانمندی‌های سایبری کشور و تلاش همدلانه دستگاه‌های مرتبط است.

مرکز مدیریت راهبردی افتا در پی انجام مداوم رصدهای امنیت سایبری خود، در صبح روز سه شنبه چهارم آبان ۱۴۰۰ اختلال رخ داده را در سامانه هوشمند کارت سوخت مشاهده کرده و بلافاصله برای رسیدگی به آن اقدام کرده است.

اطلاع رسانی تکمیلی درباره چگونگی این حمله سایبری، پس از انجام بررسی‌های فنی و کارشناسی مرکز مدیریت راهبردی افتا انجام خواهد شد.

روز گذشته مرکز ملی فضای مجازی با تایید خبر حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، اعلام کرد: ساعت ۱۱ صبح روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۰ مرکز «افتا» گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه‌ها در ارایه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند.

در ادامه نیز گفته است: در همین راستا، دستگاه‌های ذیربط در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.

همزمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بیانیه جداگانه‌ای تاکید کرد که تمامی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مشکلی در حال خدمات‌رسانی هستند.

از ظهر روز گذشته مراجعان به جایگاه‌های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شدند.

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، گفته بود که سهمیه‌ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار