نماینده مردم ری در مجلس شورای اسلامی:

هر ریالی که در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود، هزاران میلیارد در آینده کشور بهره‌وری خواهیم داشت

شهرری(پانا) - نماینده مردم ری در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه طرح ملی سواد حرکتی ورزش همگانی، گفت قهرمانی و کارکردهای ورزش در ابعاد دیپلماسی، اقتصادی، عزت ملی، وحدت ملی و غرور ملی بخصوص در ورزش همه و همه در آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هر ریالی که در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود، هزاران میلیارد در آینده کشور بهره‌وری خواهیم داشت

سیدعلی یزدی‌خواه ادامه داد: طبق آمار اداره تربیت‌بدنی شهرستان ری، این شهرستان با حدود 500 مدال المپیکی‌ترین شهر کشور است. مدال‌های کشوری که در مسابقات بین‌المللی، مسابقات آسیایی، مسابقات جهانی و در همین مسابقات اخیر کشتی در اسلو، المپیک و پاراالمپیک دو مدال طلا توسط بچه‌های شهرری کسب شده است.

وی با توجه به شاخص‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور گفت: با حدود 90 درصد افزایشی که در خروجی این دوره داریم بالاترین نرخ بهره‌وری نرخ بهره‌وری آموزش ابتدایی است.

یزدی‌خواه ادامه داد: اگر فرزندان ما قبل از 18 سالگی ورزش نکنند، احتمال و امکان حضور آنها در مسابقات وجود ندارد. شهروند مسئول، ورزشکار، شهروند هوشمند، دولت الکترونیک، همه اینها از معبر آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه بزرگترین غربالگری کشور در سنجش دانش‌آموزان انجام شده است، گفت: امسال یک میلیون و 600 هزار دانش‌آموز غربالگری شدند و اشکالات، ساختار درونی، توده شکمی، قلب، گوش، بینایی، شنوایی و... آنها در بزرگترین بانک اطلاعاتی نگهداری شده، هیچ دستگاهی قادر به این غربالگری‌ها نیست.

نماینده مردم ری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 30 درصد بچه‌های ما از توده شکمی رنج می‌برند که این توده شکمی در آینده بیماری‌های قلبی - عروقی و گرفتاری‌های دیگر را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: هر ریالی که در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود هزاران میلیارد در آینده کشور بهره‌وری آن را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه محبوب‌ترین معلمان ما معلمان ورزش بچه‌ها هستند، گفت: یکی از انگیزه‌های حضور بچه‌ها در مدرسه زنگ ورزش است، مدارسی موفق‌تر هستند که از ساعت‌های بعدازظهر و مکمل استفاده می‌کنند و زنگ ورزش خودشان را دوبرابر می‌کنند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار