زنگ پیوند اولیاء و مربیان در مدارس استان سمنان به صدا درآمد

سمنان (پانا) - زنگ پیوند اولیاء و مربیان با شعار «همراهی با اولیاء، همکاری با مربیان» و با «رویکرد بازگشت به مدرسه» ، امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس استان سمنان نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ پیوند اولیاء و مربیان در مدارس استان سمنان به صدا درآمد

مراسم نمادین زنگ پیوند اولیاء و مربیان، با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط و مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه شهیده حجاب سمنان و جمعی از اولیاء دانش آموزان به صدا درآمد.

تحقق اهداف عالی آموزش و پرورش، در گرو مشارکت اولیا و مربیان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این مراسم، با تاکید بر نقش تربیت در ایجاد پیوند بین خانواده و مدرسه گفت: جریان تربیت، پیوند دهنده خانه و مدرسه است. تربیت یکی از پیچیده ترین کارهای بشری است و انبیا و اولیا همگی در طول رسالت خود به دنبال تربیت انسان ها بوده اند.

محمد دستورانی با اشاره به اهمیت یکدلی و هماهنگی خانه و مدرسه تصریح کرد: هرچه اعتماد بین مدرسه و خانواده و همدلی، هم اندیشی و صمیمیت بین آنها بیشتر باشد، تربیت فرزندان بهتر حاصل خواهد شد.

وی با تبیین روش مشارکت و همراهی خانواده ها با مدرسه تاکید کرد: مشارکت والدین و خانواده ها در مدرسه، تنها به مشارکت مالی ختم نمی شود؛ بلکه مهم تر از بحث مالی مدارس، به مشارکت فکری و حمایتی نیازمندیم. مخصوصا در شرایط کرونایی حاضر، این مشارکت باید بیش از پیش تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه با اشاره به شعار هفته پیوند امسال با «رویکرد بازگشت به مدرسه»، خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان نباشند، پیکر تعلیم و تربیت، بی جان است؛ چرا که آنان مانند رودی هستند که در جریان جامعه تعلیم و تربیت اند و حرکت آنان، سبب حرکت همراه با تکامل ما و جامعه و حتی خود این دانش آموزان می شود.

دستورانی با اشاره به تقارن هفته پیوند با ایام فرخنده و مبارک ولادت و امامت و ولایت، اظهار کرد: بعد از 20 ماه جدایی از فضای تعلیم و تربیت، دل همه ما برای فضای مدرسه، معلمان، دانش آموزان و همچنین برای اولیاء، تنگ شده و انشاءالله این مجالس و محافل، نویدبخش روزهای بهتری در ابن ماه عزیز ربیع الاول خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم که انشاءالله پیک بعدی وجود نداشته باشد و ما بتوانیم با یک نفس جدید همراه با الهام جدید از این رهگذری که تا امروز از آن عبور کردیم، امسال بهتر از سال های گذشته، انشاءالله از نیمه دوم آبان ماه، همه مدارس یا حداقل دو سوم مدارس را بازگشایی کرده و عقده گشایی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: به هر حال دوری از این نهاد برای همه سخت بوده است. نهاد خانه و خانواده و مدرسه، دو نهاد فرهنگ ساز و هم ارزش گذار است؛ بنابراین ارزش آفرینی و فرهنگ سازی در پیوند این دو نهاد باهم اتفاق می افتد. اگر این دو نهاد را به یک درختی شبیه بدانیم، هرچه ارتباط ریشه و شاخه با هم بیشتر باشد، ثمره و محصول این شجره بیشتر خواهد بود و دانش آموزان در زیر سایه این درخت، قطعا بهتر رشد کرده و به کمال می رسند.

دستورانی با بیان اینکه یکی از ثمرات ارتباط خانه و مدرسه و اولیا و مربیان، اخلاق و معنویت است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است که ما دانش آموزانمان را بر مبنای فرهنگ اصیل دینی پرورش داده و اخلاق و معنویت که فصل مشترک همه مربیان در جهان است را به آن ها بیاموزیم تا از یک زندگی سعادت مند، شرافت مند، با کیفیت و با حس و حال بهتر برخوردار باشند، قطعا باید دانستنی های والدین با مربیان و برعکس، به اشتراک گذاشته شود؛ در غیر این صورت اگر والدین، خودشان و ظرفیت ها و فرصت سازی هایی که می توانند داشته باشند را از نهاد تعلیم و تربیت دریغ کنند، قطعا آموزش و پرورش نمی تواند دانش آموزان با اخلاق و با معنویتی تربیت کند.

وی، دومین ثمره پیوند اولیا و مربیان را وحدت و هم سویی دانست و گفت: هرجامعه ای که در آن هم سویی و وحدت وجود داشته باشد، رشد و تعالی نیز وجود دارد. رویشش بیشتر شده و ریزشش کمتر می شود. نهاد خانه و مدرسه با پیوند صحیح می توانند به این امر مهم دست پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که رکنی که در مدرسه می تواند به دخل و خرج مدرسه رسیده و کمبودهای مدرسه را رفع کند، انجمن اولیا مربیان است، تصریح کرد: مدیرکل آموزش و پرورش، هیچ گاه قدرت این را ندارد که از اولیا برای رفع نیازهای مدرسه وجهی دریافت کنند ولی اولیا می توانند در همان قالب و در همان مسیر این کار را انجام دهند.

دستورانی با اشاره به اینکه عضو انجمن اولیا و مربیان یک از اعضاء موثر شورای مدرسه است، به ویژه در شرایط امروز که با توجه به زیست بوم جدید، قدرت فرماندهی را بابت حضوری و غیرحضوری کردن مدارس، به شورای مدرسه داده اند، اظهارکرد: این فرماندهی از وظایف شورای مدرسه که از اعضای موثر اولیا هستند، است.

گفتنی است؛ بیست و چهارم تا سی ام مهرماه در کشور، هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار