احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی با جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز

تهران (پانا) - معاون آب و آبفای وزیر نیرو می‌گوید احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی با جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی با جلوگیری از حفر  چاه‌های غیرمجاز

به گزارش وزارت نیرو، "قاسم تقی زاده خامسی" گفت: احیای آب‌های زیرزمینی و همچنین نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌ها در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: نخستین گردهمایی مدیران ارشد بخش آب کشور در دولت سیزدهم به‌صورت آنلاین و با حضور مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای سراسر کشور روز پنجشنبه برگزار شد.
معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت منابع آبی کشور و هم افزایی مدیران برای مدیریت منابع آبی در امسال بر برنامه احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی با جلوگیری از چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور روی چاه‌های مجاز تاکید شد.
تقی زاده خامسی گفت: در این گردهمایی همچنین بر تعیین تکلیف سریع‌تر نیروهای گشت و بازرسی بر اساس قانون و پرداخت به‌موقع حقوق این نیروها تاکید شد.
وی ادامه داد: در حال تدوین و عملیاتی کردن همه پروژه‌های منابع آب، آبرسانی و شبکه فاضلاب در شهرها و روستاها در راستای برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی هستیم تا در این دوره به‌صورت کامل اجرا شود.
بر اساس این گزارش، توجه به توسعه عادلانه و موزون در کشور مورد توجه دولت سیزدهم بوده و بر همین اساس، بر توسعه روستاها و رفع نیازهای آنها تاکید شده است.
در این راستا، رئیس جمهوری تاکید کرده است: توجه به روستاها و فعال کردن اقتصاد آنها بسیار مهم است، زیرا که با این اقدام دیگر شاهد حاشیه‌نشینی در شهرها نخواهیم بود. برای توسعه روستاها و گسترش فعالیت‌های اقتصادی در آنها، برخورداری از منابع آبی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

بر این اساس، در دولت سیزدهم «جهاد آبرسانی» مورد توجه قرار گرفته و قرار است آبرسانی به روستاهای فاقد منابع آبی، سرعت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار