شرکت بیش از 80 هزار دانش‌آموز اردبیلی در مسابقات فرهنگی هنری

اردبیل(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل خبر داددر سال تحصیلی گذشته 80 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کرده بودند که 600 نفر به عنوان منتخب استانی معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از 80 هزار دانش‌آموز اردبیلی در مسابقات فرهنگی هنری

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در آیین افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا و سومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و تربیتی استان که در کانون فرهنگی وتربیتی پسرانه شهید رجایی ناحیه 2 اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات ابتدا به مسابقات هشت‌گانه امور تربیتی معروف بود، دانش‌آموزان در رشته‌های قرآن و نهج‌البلاغه، ادبی، هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، کتاب‌خوانی و نشریۀ دیواری با هم به رقابت می‌پرداختند. با گذشت زمان و ایجاد ضرورت‌های جدید این مسابقات رشد کیفی و کمی یافتند و اکنون در 7 بخش ادبی، پژوهشی، کتاب‌خوانی و کتاب پژوهی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه دانش‌آموزی، هنرهای دستی - تجسمی و بیش از 80 رشته برگزار می‌شوند.

وی با عنوان اینکه این مسابقات در راستای تحقق ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین برگزار می شود، خاطرنشان کرد: شناخت، پرورش و هدایت ذوق و استعدادهای مختلف هنری و زیبایی‌شناسی، ایجاد شخصیت متعادل با عنایت به علایق و نیازمندی‌های متفاوت دانش‌آموزان در جهت اعتلای فرد و جامعه، ایجاد رقابت سالم و غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب شناخت و آموزش فرهنگ، هنر، آداب، رسوم و سنن مطلوب جامعۀ اسلامی و بهره‌گیری از تجارب ارزشمند گذشتگان و پاسداری از میراث‌فرهنگی و معنوی کشور و ... از جمله اهدافی است که در این مسابقات مورد توجه قرار می گیرد.

خلیلی موسوی در ادامه با بیان اینکه در این مسابقات بایستی به اصل مدرسه محوری و تکریم شخصیت دانش‌آموزان توجه شود، تصریح کرد: این مهم زمانی تحقق می‌یابد که مدارس ما در برنامه‌ریزی‌های خود، متناسب با علایق و استعداد دانش‌آموزان، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را پیش‌بینی کنند و با تشویق نفرات برتر، زمینه را برای ارتقای سطح آگاهی و رغبت دانش‌آموزان دیگر فراهم آورند و در سطح منطقه، استان و کشور نیز با برگزاری کارگاه‌های آموزشی به رشد و پرورش استعدادهای نهفتۀ آینده‌سازان ایران اسلامی کمک کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از برگزاری مسابقات فرهنگی هنری سال تحصیلی گذشته ارائه داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته 80 هزار نفر از دانش آموزان استان در مرحله کانون و مدرسه این مسابقات شرکت کرده بودند، که 600 نفر به عنوان منتخب استانی معرفی شدند و با توجه به شرایط کرونایی هیچ مسابقه گروهی در سطح کشور برگزار نشد، دانش آموزان استان اردبیل موفق شدند در قسمت انفرادی 45 رتبه با ارزش را به خود اختصاص دهند.

خلیلی موسوی همچنین به پرسش مهر 22 نیز با عنوان، " ایران قوی چه ویژگی هایی دارد و دانش آموزان در شکل گیری آن چه نقشی می توانند داشته باشند" یادآوری کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 48 هزار نفر دانش آموز در این مسابقه شرکت کرده بودند، که 107 نفر در مرحله استانی منتخب و 13 عنوان نیز در مرحله کشوری نصیب استان اردبیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار