بحری‌‎زاده: آموزش و پرورش، تربیت باورمحور را در سرلوحه کار خود قرار داده است

گلستان(پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفته است که آموزش و پرورش با توجه به اسناد بالادستی، تربیت باورمحور را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌‎زاده: آموزش و پرورش، تربیت باورمحور  را در سرلوحه کار خود قرار داده است

اسماعیل بحری‌‌زاده در مراسم اختتامیه پویش ها و جشنواره های سازمان دانش آموزی ضمن گرمیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم،مدافعین سلامت و قدردانی از معلمانی که در ایام کرونا برای ترویج علم و دانش مجاهدت کردند، گفت: موضوع فعالیت و مأموریت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی وابسته به موضوع تربیت است. رویکرد آموزش و پرورش رویکرد فرهنگی است و در تمام دنیا صدها تعریف مختلف برای فرهنگ بیان شده است که کاملترین آن، فرهنگ را مجموعه ای از عقاید،باورها،ارزش ها و نمادها می داندو مانیز آن را مبنا قرار داده ایم و بر پایه آن قدم برداشتیم.

مشاور وزیر آموزش وپرورش افزود: فرهنگ را مانند هرمی در نظر گرفته ایم که سه لایه دارد، لایه زیرین (باورها و عقاید)، لایه میانی (ارزش ها) و لایه بیرونی و بالاتر (نمادها) قرار دارد. اصل بعدی، تربیت است که روش اول آن رفتار محور یا شیوه پادگانی است که با تشویق و تمجید همراه است و یک روش منسوخ شده به حساب می آید که دیگر اثر بخش نیست. روش دوم روش باورمحور است که باید باور به چیزی را در وجود یک فرد ایجاد کنیم تا هر زمانی که در موقعیت آن قرار گرفت رفتار صحیح با آن محیط از او متجلی شود و اینگونه یک ارزش و باور در وجود یک شخص نهادینه می شود.

بحری زاده خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش مبتنی بر اسناد بالادستی، تربیت باور محور در سرلوحه کار قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس سند تحول(بیانیه دوم انقلاب)بعد از سه ماه مطالعه فشرده توانستیم با عبارت(زمینه سازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی) مأموریت را تدوین و تهیه کنیم. اصل مهم و اساسی در تمامی برنامه ها، نقش آفرینی دانش آموزان بوده و ما فقط نقش هدایت و راهنمایی آنهارا عهده داریم و فضارا برای مشارکت هرچه بیشتر دانش آموزان اماده کردیم. تمامی اصول در تشکیلات پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی مورد بازنگری اساسی قرار گرفت.

بحری زاده گفت: مجلس را بنا کردیم تا فاصله و شکافی که بین مجلس و مدارس بود از بین برود و از مدرسه تا مجلس پله پله مشکلات مطرح شود و در صورت حل نشدن به پله بالاتر مراجعه شود. در حوزه خبرگزاری پانا باید در کنار فعالیت های حرفه ای پانا،دانش آموز خبرنگار تربیت می کردیم که بر این اساس سال گذشته طی فراخوانی 92 هزار دانش آموزم خبرنگار علاقمند اعلام آمادگی کردند و در نهایت طبق بسته تحولی خبرگزاری پانا 6 هزار دانش آموز خبرنگار آموزش دیده موفق به دریافت کارت خبرنگاری خبرگزاری پانا شدند و قرار است تا پایان سال 54 هزار دانش آموز خبرنگار دیگر آموزش خبرنگاری ببینند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی بیان کرد: طبق بسته تحولی خبرگزاری پانا در سال جاری هم توسعه کمی و هم کیفی در دستور کار قرار دارد. اما برای مجلس دانش آموزی فقط توسعه کیفی مدنظر است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی سازمان دانش‌آموزی افزود: در حوزه پیشتازان 2میلیون و 700 دانش آموز عضو هستند و از آنجایی که حدود 21 سال از تشکیل این سازمان می گذرد نیاز به بازنگری اساسی بود تا برنامه‌ها به روز شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار