مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

شهید سعید حسنان، سرمایه جامعه دانش‌آموزی استان سمنان است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه شهید سعید حسنان سرمایه جامعه دانش‌آموزی استان است و باید درسی برای جامعه تعلیم و تربیت باشد، گفت در فرهنگ دینی ما شهید و شهادت یک فرهنگ سرشار از دیانت و معرفت است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شهید سعید حسنان، سرمایه جامعه دانش‌آموزی استان سمنان است

محمد دستورانی، در آیین یادبود شهید حسنان، از شهدای دانش‌آموز شهرستان سرخه با حضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ابراز داشت: تبیین درست واقعه کربلا، دفاع مقدس و شهدا ‌می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به غنی‌ترین شکل انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه شهید حسنان با احساس مسئولیت، ۱۱ ماه در ۲ مسئولیت مهم و کلیدی بیسیم‌چی و دوشکاچی حضور داشت و درنهایت کنار رود دجله شهید شد و بعد از ۳۷ سال انتظارِ لبریز از معرفت و معنویت به وطن خود بازگشت، افزود: انتظار خانواده و اطرافیان این شهید، آنان را به مقام صبر رساند و چون مقام صبر پایین‌تر از مقام رضا است، این انتظار آنقدر طولانی شد که والدین او پس از رسیدن به مقام رضا که عالی ترین مقام در سختی ها است، دار دنیا را وداع کرده و برای ملاقات با روح شهید عزیزشان، عازم دیار باقی می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: پس از تفحص پیکر مطهر شهید و بازگشت آن به وطن، آن هم در ماه صفر و در اوج معنویت و شور و شعور حسینی جامعه، خود حامل پیام مهمی است؛ چرا که حکم ازلی این است که شهدا مانند گل پرپر شوند اما یاد و عطرشان مانند گلاب در جای‌جای جامعه به مشام افراد بصیر و دارای تفکر برسد و با عطر خود فضا را آراسته کنند.

دستورانی با عنوان این مطلب که اگر چه شهدا همه نور واحد اند و در پیش خدا روزی می خورند ولی برای همه شهدا این شرایط فراهم نمی شود؛ چرا که بنده معتقدم تفاوت معناداری بین این شهید و سایر شهدا وجود داشته، تصریح کرد: شهید حسنان، خالص و پاک بود و به واسطه پاکی و بی‌آلایشی او، خانواده‌اش این همه عزت و سربلندی دارند.

شهید حسنان دانش‌آموز نوجوان سرخه‌ای بود که ۲۵ اسفند ۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۳۷ سال در روز ۱۳ مهر ۱۴۰۰ به آغوش خانواده بازگشت.

کمیته جست‌وجوی مفقودین به تازگی پیکر این شهید را در منطقه شرق دجله شناسایی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار