اجرای پروژه‌های پیشران توسعه در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت برای توسعه شهرستان‌های استان ضروری است پروژه‌های پیشران توسعه تدوین و به اجرا گذاشته شود.

کد مطلب: ۱۲۲۱۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پروژه‌های پیشران توسعه در استان اردبیل

به گزارش استانداری اردبیل،سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: براساس وظایفی که به فرمانداران در شهرستان ها محول شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر اساس سند آمایش و دستگاه های اجرایی نیز طبق بر آوردی که از وضعیت شهرستان ها دارند پروژه های پیشران استان را مشخص و معرفی کنند.

وی با بیان اینکه تمام پروژه ها و طرح های پیشران توسط دبیرخانه شورای برنامه ریزی جمع بندی شده در جلسه کمیته تلفیق هفته آینده بررسی می شود، افزود: برای هر شهرستان یک سری پروژه هایی که موجب پیشرفت و توسعه اقتصادی در استان و منطقه خواهد شد مشخص و پیگیری های لازم برای تامین منابع لازم انجام می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این پروژه ها در سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی مد نظر قرار گرفته است و تلاش مجموعه بیشتر برای پروژه هایی خواهد بود که گشایش اقتصادی و رونق اشتغال برای جوانان را در شهرستان ها به دنبال داشته باشد.

عاملی با بیان اینکه افزایش تولید در جامعه تاثیر مستقیم روی افزایش درآمد دارد، افزود: تلاش همه ما این است توسعه بصورت متوازن و توزیع عادلانه امکانات در سطح استان اتفاق بیافتد تا همه مردم استان از توازن امکانات و عدالت اجتماعی بهره مند شوند.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصریح کرد: اساس و بنیان توسعه اقتصادی افزایش تولید است و باید تلاش کنیم تولید در همه نقاط استان رونق بگیرد.

استاندار اردبیل همچنین از سفر رییس جمهور به استان اردبیل خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، رییس دولت سیزدهم تا یک ماه آینده به استان اردبیل سفر می کند تا از نزدیک در جریان مشکلات استان قرار گیرد.

عاملی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است پروژه های پیشران در استان در مسیر اجرایی قرار بگیرند افزود: دستگاه های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پروژه های پیشران را تا آن زمان مشخص کنند تا اگر نیاز به تصویب داشته باشد در جریان سفر انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از اکبر بهنامجو ،استاندار سابق اردبیل بیان کرد: تغییر و تحول در سطح کشور اتفاق افتاده و مردم به برنامه های دولت مستقر رای داده اند و طبق انتظارات از دولت جدید باید تلاش کنیم که از فشار بر روی مردم کاسته شود.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با تلاش شبانه روزی از مشکلات و تراکم مسایل اجتماعی و اقتصادی مردم کاسته شود و در دفتر مدیران باید به روی ارباب رجوع باز باشد.

عاملی با بیان اینکه بحث ملاقات عمومی در ادارات مجددا راه اندازی شود گفت: باید به مجموعه دستگاه های اجرایی ابلاغ شود که رسیدگی به مطالبات مردم در سرلوحه امور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل باید بهشت سرمایه گذاران شود و کسی که در مسیر سرمایه گذاری گام برمی دارد نوعی جهاد اقتصادی کرده و باید تولید ثروت و سرمایه گذاری در استان در تمام حوزه ها حمایت شوند.

در این جلسه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گزارش و میزان اعتبارات ابلاغ شده در سال جاری را تشریح و نسبت به توزیع اعتبارات در سطح استان گزارش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار