رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا مطرح کرد:

دفاع مقدس را با هنر به جوانان معرفی کنیم

امام (ره) با ایمان به مردم، شرایط را تغییر داد و تحولی عظیم در جبهه‌ها ایجاد کرد/ رهبر انقلاب با هوشمندی تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند

تهران (پانا) - رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت در دوران رهبری امام خامنه‌ای، ۹ جنگ در منطقه رخ داد که هدف همه این جنگ‌ها، ضربه زدن به ایران بود؛ اما ایشان با اقتدار و هوشمندی توانسته‌اند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دفاع مقدس را با هنر به جوانان معرفی کنیم

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: با ورود امام خمینی (ره) به عرصه مدیریت جنگ، تحولی ایجاد شد و صحنه نبرد تغییر کرد.

وی ادامه داد: شرایط ما در آن زمان از لحاظ تجهیزات مناسب نبود، اما وقتی امام (ره) با صلابت فرمودند که «حصر آبادان باید شکسته شود»، رزمندگان به فرمان ایشان لبیک گفتند و حصر آبادان شکسته شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه صدام بخش‌های زیادی از خاک کشورمان را به تصرف خود درآورده بود، گفت: امام (ره) با ایمان به مردم، شرایط را تغییر داد و تحولی عظیم در جبهه‌ها ایجاد کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: نیرو‌های ارتش، سپاه و بسیج اقدام به دفاع و سپس تهاجم به دشمن کردند و آن‌ها را شکست دادند.

وی اظهار داشت: پس از ارتحال امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی، ایشان با همان ویژ‌گی‌های امام (ره) توانستند صحنه‌های مختلفی را طی این سالیان مدیریت کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امام خمینی (ره) با جنگی روبه‌رو بودند که هشت سال طول کشید، اما با مدیریت خود توانستند پیروز شوند، گفت: در دوران رهبری امام خامنه‌ای ۹ جنگ در خارج از مرز‌های ما رخ داد که هدف از وقوع همه این جنگ‌ها، ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود.

سعیدی عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با صلابت، اقتدار و هوشمندی توانسته‌اند تهدیدات را به فرصت تبدیل و نقشه‌های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

وی نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان را از وظایف دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا برشمرد و افزود: در گذشته، طی سفری که به کره جنوبی داشتم، دیدیم که آن‌ها به خوبی توانسته‌اند نقش نیرو‌های خود در جنگ با آمریکا را به جوانان نشان دادند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه دفاع مقدس با دیگر جنگ‌ها تفاوت دارد و امروز ما نیازمند کاری فراگیر در این حوزه هستیم، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی، گسترش فرهنگ دفاع مقدس است.

سعیدی تأکید کرد: امروز باید دفاع مقدس را با استفاده از هنر به جوانان معرفی کنیم و بگوییم که چه رخداد‌هایی در آن زمان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه کار‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس انجام شده است، اما کافی نیست، اظهار داشت: باید فرهنگ غنی دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا حضور روحانیت در کنار نیرو‌های مسلح را بسیار مهم برشمرد و گفت: چهار هزار روحانی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

سعیدی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه علمیه قم در زمینه اعزام روحانیت به جبهه‌ها به خوبی عمل کردند.

وی با اشاره به عوامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی گفت: فرماندهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، وحدت و انسجام بین ارتش و سپاه و احیای بسیج باعث شد تا بتوانیم نیرو‌های مجهز رژیم بعثی عراق را شکست دهیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا مردمی بودن دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دفاع مقدس عنوان کرد.

سعیدی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل کشور ما انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان است که به دلیل تهاجم فرهنگی دشمن در معرض خطر هستند.

وی افزود: امروز فضای مجازی یکی از خطرات و تهدیدات محسوب می‌شود، اما ما با تبیین وقایع دفاع مقدس با شیوه‌های مختلف می‌توانیم جلوی برنامه‌های دشمنان در فضای مجازی را بگیریم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه اسرای عراقی مهمان ما هستند، گفت: فرمایشات امام (ره) نشأت گرفته از جهان‌بینی ایشان بود و امروز دنیا باید بداند که عراقی‌ها با اسرای ما چگونه برخورد کردند و ما با اسرای عراقی چگونه رفتار کردیم.

سعیدی در پایان، سیاست‌گذاری، هماهنگی، نظارت و تدوین راهبر‌دهای فرهنگی برای نیرو‌های مسلح و راهبرد‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را از وظایف دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار