گزارش پانا از راهپیمایی نمادین اربعین در سمنان؛

جاماندگان در مسیرهای ارادت، با زائران کربلا همراه شدند

سمنان (پانا) - دیار قومس حال و هوای کربلا گرفت و مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در استان سمنان با حضور چشمگیر عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به طور خودجوش از نقاط مختلف این استان برگزار شد تا به واسطه شیوع کرونا و محدودیت اعزام زائر، مردم این گونه ارادتشان را نشان دهند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جاماندگان در مسیرهای ارادت، با زائران کربلا همراه شدند

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا امسال نیز پیاده روی به سمت کربلای معلی انجام نشود، اما این محدودیت هم مانع از کم رنگ شدن عشق و ارادت سوگواران اربعین حسینی به سیدالشهدا(ع) نشده است.

ابتدای صبح اربعین است و جمعیت جاماندگان از زیارت اربعین، از دور به سیاهی می‌زند خودروها جای عبور ندارند، مسیر تقریباً بسته است ابتدایش مشخص نیست انتهایش هم؛ دلدادگان از دور و نزدیک می‌آیند برای عرض ارادت.

در ثواب زیارت گفته‌اند «هیچ زائری به زیارت آن حضرت نمی‌رود مگر آنکه این فرشتگان به استقبالش می‌روند و هیچکس با قبر آن حضرت وداع نکرد مگر آنکه این فرشتگان وی را مشایعت می‌کنند» اینجا صف مشایعت کنندگان هم انگار تمامی ندارد.

نجواهای عاشقانه مادران و همراهی دلنشین پدران در کودکی، سنگ بنای علاقه و ارادت به سیدالشهدا است. عشق بزرگی که از کودکی در دل هایمان ریشه می زند و سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان می آورد.

حال و هوای حزن بار ایام عزاداری روح و روان آدمی را صیغل می دهد و روشن می کند مسیر پیش رویمان اگر اهل تغییر و مشتاق ساختن دنیای بهتری باشیم.

گرچه ویروس افسارگسیخته کرونا برای دومین سال پیاپی حسرت پیاده روی تا کربلا را در دل هزاران عزادار حسینی گذاشت، اما عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با پویش همگانی «به تو از دور سلام» و راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در هشت شهرستان استان سمنان با حضور چشمگیر ارادتشان را نشان دادند.

آن هایی که هر سال قدم در راه کربلا و مسیر عاشقی برمی داشتند، حالا دوسالی است که در اربعین، از دور با حسرت بر این مصیبت عزاداری می کنند و به امید آینده دل هایشان را گرم نگه می دارند، عزادارانی که کیلومترها دورتر از مامن امن مسلمانان برای داغ دل کاروان کربلا گریه کنان رنج دوری را به جان می کشند و با کمک ابزارهای ارتباط جمعی همراه با همبستگی و اتحاد همیشگی شان مراسم اربعین را برگزار می کنند.

نجواهای عاشقانه مادران حتی با تغییر شرایط ادامه دارد و اگر چه شکل عزاداری ها دستخوش دگرگونی شده است اما همچنان پابرجاست از عزاداری های خالصانه در کویرهای داغ تا پیاده روی های پرحسرت جاماندگان اربعین در شهر، نشان از ایمان و ارادت دارد.

موکب‌ها نیز در مسیر برپا شده‌اند هر کدامشان چیزی می‌دهند اکثراً دود اسپند در مقابلشان برپا است و قلاچ کنان به آسمان می‌رود عده‌ای سینی به دست دارند و چفیه بسته‌اند که آن حال و هوای اربعین حسینی در کربلای معلی و مسیر، زنده شود عین همانی که امروز صدها کیلومتر آن سو تر دارد رخ می‌دهد، برای کسانی که توانستند بروند برای ملت شریف عراق که امسال اربعین را به یاد ابومهدی و حاج قاسم زنده نگه می‌دارند.

تعداد بسیاری موکب در این مسیر برپا شده بود و از جمعیت مردم حاضر در این آیین پذیرایی می‌شد و برای آنها که پیاده‌روی کربلا تا حرم امام حسین(ع) را تجربه کردند یادآور همان حس و حال بود.

امروز محبان اهل بیت(ع) آمده اند تا همنوا با حضرت زینب(س) نماد اربعین حسینی؛ پیام آزادیخواهی، صلح جویی و حق طلبی سید و سالار شهیدان کربلا را به تمام جهانیان برسانند.

این مراسم از میدان امام حسین(ع) آغاز شد و ارادتمندان اهل بیت(ع) با عبور از میدان امام حسن(ع)، میدان امام علی(ع)، بلوار شهید اخلاقی، پل امیرکبیر، پل شهید محب شاهدین، بلوار شهید نوروزی، میدان استاندارد، بلوار دفاع مقدس، در ایستگاه پایانی در پارک موزه دفاع مقدس نماز ظهر و عصر را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت جماعت برگزار کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار