مثلث مشارکت، استان سمنان را به استان «هیچ دانش‌آموزی بدون تبلت» تبدیل خواهد کرد

تهران (پانا) - معاون وزیر و جانشین وزیر در طرح هدایت در ارتباط تصویری با بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور و آشناگر استاندار استان سمنان و دیدار با مدیران کل آموزش‌وپرورش و کمیته امداد استان سمنان گفت با مشارکت آموزش‌وپرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) استانداری و خیرین استان سمنان به استان «هیچ دانش‌آموزی بدون تبلت» تبدیل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مثلث مشارکت، استان سمنان را به استان «هیچ دانش‌آموزی بدون تبلت» تبدیل خواهد کرد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که در محل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد گفت: سال گذشته بیش از ۵ هزار تبلت و وسایل هوشمند آموزشی توسط خیرین، استانداری و نهادها به‌ویژه کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان سمنان تهیه و به دانش‌آموزان کم‌برخوردار این استان اهدا شده است و این استان رتبه اول در تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار به نسبت جمعیت را در سال گذشته کسب کرد.

معاون وزیر با بیان اینکه کرونا همه ابعاد نظام جهانی به‌ویژه نظام تعلیم‌وتربیت را تحت تأثیر قرارداد، گفت: اولین واکنش نظام تعلیم‌وتربیت کشورمان تعطیلی مدارس و ارائه آموزش‌ها در بستر فضای مجازی و آموزش‌های تلویزیونی بود.

وی افزود: سنجیده‌ترین و پایدارترین راه آموزش در ایام کرونا آموزش‌های مجازی در بستر شبکه اختصاصی شاد بود و این آموزش‌ها در دوران پسا کرونا به‌عنوان مکمل و مقوم ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: پیش‌فرض آموزش‌های مجازی وجود وسایل هوشمند ارتباطی است ولیکن بیش از ۲ میلیون از دانش‌آموزان کم‌برخوردار به این وسایل دسترسی ندارند و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز نیز در مناطقی زندگی می‌کنند که شبکه ارتباطی در آن مناطق وجود ندارد.

معاون وزیر با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اجلاس رؤسای آموزش‌وپرورش هشدار دادند که باید مراقب بود در آموزش‌های مجازی بی‌عدالتی مجازی رخنه نکند اظهار کرد: در آموزش‌وپرورش طرح هدایت باهدف تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار از طریق مشارکت نهادها، دستگاه‌های اجرایی و خیرین از سال گذشته اجرایی شد.

وی افزود: ایجاد فرصت برابر عدالت آموزشی برای تمام دانش‌آموزان، استفاده دانش‌آموزان مناطق محروم از آموزش‌های باکیفیت، تداوم آموزش در شرایط بحرانی و کرونا، زدودن مظهر خشن درد و رنج نداشتن کودکانه و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان به‌ویژه دختران در مناطق محروم از جمله دستاوردهای طرح هدایت بود.

حسینی با بیان اینکه یکی از نهادهای اصلی در تأمین تجهیزات هوشمند. آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) است، گفت: تاکنون باهمت نهادهای انقلابی، دستگاه‌های اجرایی و خیرین بیش از ۳۳۰ هزار تبلت و وسیله هوشمند آموزشی تهیه و به دانش‌آموزان کم‌برخوردار اهدا شده است.

وی با بیان اینکه مجلس در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی اختصاص داده است گفت: طرح هدایت باقدرت ادامه دارد و نهادهایی نظیر بسیج و کمیته امداد بازوی اصلی طرح هدایت در تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان محروم هستند.

وی افزود: ۳ هزار دانش‌آموز کم‌برخوردار استان سمنان هنوز تجهیزات هوشمند آموزشی ندارند که ۴ میلیارد تومان برای خرید این تجهیزات باهمت خیرین و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان تأمین شده است و در قالب طرح هدایت نیز ۲ میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: در صورت اختصاص این مبلغ نیاز دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان سمنان به وسایل هوشمند آموزش مرتفع خواهد شد.

شایان‌ذکر است در این نشست بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی که از طریق ارتباط مجازی حضور داشت ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزنده وزارت آموزش‌وپرورش در تأمین تجهیزات آموزشی هوشمند دانش‌آموزان نیازمند گفت: کمیته امداد هرساله قالب پویش تأمین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان وسایل آموزشی موردنیاز دانش‌آموزان نیازمند را تأمین می‌کند و یکی از وسایل آموزشی موردنیاز این دانش‌آموزان در عصر کرونا تبلت است که کمیته امداد در حد توان این تجهیزات را تهیه می‌کند.

همچنین آشناگر استاندار استان سمنان نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت: با تأمین 3 هزار تبلت دیگر تمامی دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان سمنان به وسایل هوشمند آموزشی دسترسی خواهند داشت و استانداری تمام تلاش خود را برای تهیه این میزان تبلت به کار خواهد بست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار