پیش‌بینی ۴ روش آموزشی برای سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - مدیر کل حوزه وزارتی وزیر آموزش و پرورش گفت برای سال تحصیلی جدید ۴ روش آموزشی پیش بینی شده است که بخشی از آن آموزش حضوری است.

کد مطلب: ۱۲۱۸۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی ۴ روش آموزشی برای سال تحصیلی جدید

علی باقرزاده اظهار کرد: در دوره ابتدایی تمام دروس در مدرسه تلویزیونی ایران در نوبت صبح ارائه می‌شود و در بعد از ظهر دانش آموزان ادامه کلاس‌های خود را در شبکه شاد می‌گذرانند به عبارتی این دو سیستم پوشش دهنده یکدیگر هستند؛ همچنین این شرایط برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم نظری فنی حرفه‌ای و کار و دانش نیز فراهم است.

وی افزود: بخشی از دروس در شبکه قرآن و شبکه چهار ارائه می‌شود که برنامه هر یک از این شبکه‌ها در اختیار مدارس قرار داده شده است.در خصوص شبکه شاد ممکن است معلمان و دانش آموزان به توافقاتی برای ساعت و چگونگی برگزاری کلاس‌ها داشته باشند.امکان بازپخش شبکه تلویزیونی توسط صدا و سیما فراهم شده است و همچنین در حال ایجاد توافقاتی بین شبکه شاد با مدرسه تلویزیونی تا به صورت همزمان مطالب بیان شده در هر دو شبکه را دریافت کنند. امیدواریم در آینده دانش آموزان بتوانند در کنار آموزش‌های حضوری از هر دوی این شبکه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزیر آموزش و پرورش افزود: مهم‌ترین امکان نسخه جدید نرم‌افزار شاد رابط کاربری و یا طرح مشاهده است که نسبت به سال گذشته نسبت به نظرات ارائه شده توسط مدیران معلمان و دانش آموزان به طور کامل بازنگری شده است همچنین امکان گفتگوی صوتی گروهی برای این نرم‌افزار پیش بینی شده است و معلم می‌تواند با دانش آموزان صحبت کرده و دانش آموزان همزمان می‌توانند با معلم خود ارتباط برقرار کنند. ۳۹۰ هزار ارتباط زنده تصویری و ۱۴۳ هزار ارتباط صوتی گروهی تابه امروز برگزار شده است.

باقرزاده گفت: یک اطلاعیه راهنما برای چگونگی استفاده از امکانات جدید اضافه شده به شبکه شاد در نظر گرفته شده است که تا به امروز ۵ میلیون نفر از این اطلاعیه بازدید کرده‌اند. سیستم‌های جدید و بهروزی برای پایش و سنجش تحصیلی دانش آموزان طی سال تحصیلی در نظر گرفته شده است.

باقرزاده گفت: برای سال تحصیلی جدید ۴ روش آموزشی پیش بینی شده است که بخشی از آن آموزش حضوری است که به تدریج در روستا‌های کوچک و مناطق عشایری که امکان فاصله گذاری اجتماعی دارند به اجرا در خواهد آمد و با افزایش روند واکسیناسیون این شیوه به مدارس در شهر‌های بزرگتر سرایت خواهد کرد و تا پایان مهر ماه مدارس کوچک و کم جمعیت استان‌ها به صورت حضوری کار خود را آغاز می‌کند. از آبان شرایطی فراهم خواهد شد تا مدارس پرجمعیت حداقل یک روز کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

وی در خصوص آموزش‌های غیرحضوری در بستر مدرسه تلویزیونی ایران گفت: ۴ کانال پیش‌بینی شده است و همه عناوین دروس توسط بهترین دبیران تدریس می‌شود و روزانه از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر دانش آموزان از کلاس‌ها بهره ببرند.

باقرزاده در خصوص آموزش مدرسه تلویزیون بیان کرد: نوع دوم آموزش مجازی مدرسه تلویزیونی است که به صورت رایگان ارزان و فراگیر در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، اما در کنار تمام مزایایی که برای آن در نظر گرفته شده است از معایب غیر تعاملی بودن برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار