پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1401-1400

آغاز مدرسه، فصل شکفتن است

سمنان (پانا) - محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیامی را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1401-1400

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سلام بر حسین؛ چراغ هدایت و کشتی نجات

آغاز مدرسه، فصل شکفتن است.

اکنون دومین سالی است که مدرسه ها به شکلی متفاوت تر بازگشایی شده و سال تحصیلی دانش آموزان آغاز می شود.

درگیر شدن زندگی و روزگار مردم جهان و ایران با بیماری کرونا، سردرگمی و قرار گرفتن در کشاکش بیم و امید و تلاش برای رهایی از آن و بازگشت به زندگی معمول و عادی گذشته، چیزی است که ماه ها ست آن را مشاهده می کنیم و خود نیز در این گردونه ایم.

در سال تحصیلی گذشته همکاران ارجمندم و فرهنگیان فرهیخته استان دین مدار و دانش پژوه سمنان با هرسختی و زحمتی که بود، چراغ علم آموزی، خردورزی، تربیت و آموزش را روشن و پُرفروغ نگاهداشته و بیش از آنچه از آنان انتظار می رفت فداکارانه میدان داری کرده و شأن معلمی را پاس داشتند که قدردان زحمات یکایک ایشان بوده و هستیم. در این میان دانش آموزان و خانواده های بزرگوارشان نیز صمیمانه مرارت ها را پذیرفتند و به صورت مجازی درس و کلاس و مدرسه را در خانه ها و روی صفحه گوشی و تلویزیون برپا کردند تا فرزندان این خطه از تحصیل باز نمانند که ممنون آنها هستیم و به همراهی شان صمیمانه امید داریم.

آنچه در ۲۰ ماه گذشته انجام شد، اگرچه درخور تقدیر و تحسین است اما مطلوب هیچ کس نبود. همه به این نتیجه رسیدند که چیزی نمی تواند جای کلاس درس، حضور در مدرسه، چشم در چشم شدن با معلم و دیدن رفتار و منش او، در جمع همسالان و هم کلاسی ها بودن و... را پُر کند و چه بسا آسیب هایی دیده ایم که تبعات ناشی از آن را درآینده خواهیم داشت. اما سال جدید تحصیلی را قرار است به گونه ای دیگر و با حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان، همراه با شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران، با تدبیر و برنامه ای کارآمدتر آغاز و دنبال کنیم. فراگیری واکسیناسیون آحاد جامعه، به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان هم این نوید را می دهد که شرایط برای برگزاری حضوری یا نیمه حضوری کلاس درس مهیا شده و دوران دوری به سر خواهد آمد.

اینک به شوق گشایش درهای دانایی و قرار گرفتن در مسیر دانستن و فهمیدن، سال جدید تحصیلی را در گستره استان پهناور سمنان، با شعار «تسهیل فرصت یادگیری باکیفیت در گام دوم انقلاب» را آغاز کرده و از درگاه خدای مهربان آرامش، نشاط و روزگاری بهتر از این را برای همگان مسألت می نماییم.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار