واکنش عراق به برگزاری کنفرانس صهیونیستی صلح در اربیل

تهران (پانا) - دولت عراق برگزاری کنفرانس صلح با رژیم صهیونیستی را که در اربیل با حضور برخی رهبران و شخصیت‌های قبیله‌ای برگزار شد، قاطعانه رد کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش عراق به برگزاری کنفرانس صهیونیستی صلح در اربیل

به گزارش العالم، دفتر رسانه‌ای "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای، "کنفرانس صلح و استرداد" در اربیل که شعار عادی‌سازی روابط با اسرائیل را مطرح کرده بود، به شدت محکوم کرد.

دولت عراق تأکید کرد این نشست‌ها به نمایندگی از اهالی و ساکنان شهرهای عراق نیست و فقط نشان‌دهنده مواضع مشارکت‌کنندگان در آن است که تلاش می‌کنند وضعیت کلی را بر هم بزنند و لحن نفرت‌انگیز فرقه‌ای را در سایه آماده شدن شهرهای عراق برای ورود به انتخاباتی شفاف و زودهنگام احیا کنند.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه طرح مفهوم عادی‌سازی از نظر قانونی و سیاسی در دولت عراق مردود است، آمده که دولت موضع تاریخی و تغییرناپذیر عراق درخصوص حمایت از قضیه فلسطین و دفاع از حقوق ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را به وضوح بیان و هرگونه شهرک‌سازی و تجاوز و اشغالگری اسرائیل علیه ملت فلسطین را رد کرده است.

دفتر رسانه‌ای "سیدعمار حکیم" رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که حکیم در واکنش به "کنفرانس صلح و استرداد" که در اربیل برگزار شد، گفته که کنفرانس‌ها و نشست‌ها و فراخوان به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی غاصب را که درون عراق برگزار می‌شود، محکوم و تقبیح می‌کنیم.

حکیم تاکید کرد که مساله فلسطین اولویت اصلی جهان اسلام و جهان عرب است و بار دیگر بر حمایت کامل خود از ملت فلسطین و مساله عادلانه آنان و مبارزاتشان برای بازپس‌گیری حقوق غصب شده حمایت می‌کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق اظهار کرد که مساله فلسطین چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود، بلکه به مرور زمان در وجدان نسل‌های عرب و مسلمان تحکیم بیشتری می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار