ساخت بزرگترین گاوداری شیری آذربایجان شرقی در مهربان

تبریز(پانا)- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از بهره برداری از بزرگترین گاوداری مولد شیری آذربایجان شرقی در بخش مهربان شهرستان سراب تا پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ساخت بزرگترین گاوداری شیری آذربایجان شرقی در مهربان

اکبر فتحی در حاشیه بازدید از گاوداری در حال ساخت دو هزار راسی فائزی پور در مهربان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این طرح با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر آورده شخصی سرمایه گذار، ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از سوی بانک کشاورزی برای این طرح مصوب شده است.

او افزود: این گاوداری با ظرفیت یک هزار راس گاو شیری مولد و در سطح یک هکتار ساخته شده و برای تامین علوفه آن ۴۰ هکتار زمین اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این واحد روزانه ۴۰ تن شیر تولید خواهد کرد افزود: با بهره برداری کامل از بزرگترین گاوداری مولد شیری آذربایجان شرقی در شهرستان سراب شاهد افزایش سالیانه ۱۲ هزارتنی شیرخام و ۵۰۰ تنی گوشت قرمز در استان خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: پروانه تاسیس این واحد شیری بهار سال گذشته صادر شده است و با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر به طور مستقیم و ۲۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار