مدارس تهران مهر را با آموزش مجازی آغاز می‌کنند

حضور دانش‌آموزان در مدارس از آبان، منوط به تشکیل کمیته سلامت در مدرسه است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از آموزش غیر حضوری مدارس در مهر ماه و بازگشایی تدریجی از آبان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۱۶۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس  تهران مهر را با آموزش مجازی آغاز می‌کنند

عبدالرضا فولادوند؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در آستانه بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با پانا گفت:‌ «امسال حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر نیروی بازنشسته در شهر تهران داشتیم‌ که ۵ هزار نفر، استمرار خدمت خواهند داشت. در تلاش هستیم وضعیت نیروی انسانی در تهران ساماندهی شود. کمبود نیرو وجود دارد؛ اما این به معنای خالی بودن کلاس‌ها نیست.»

فولادوند درباره مدارس غیر دولتی گفت: «مدارس غیر دولتی تافته جدا بافته نیستند و رعایت قوانین برای تمام مدارس است. به هیچ وجه هیچ مدرسه‌ای حتی با تراکم کم دانش‌آموز، نمی‌تواند از اول مهر مدرسه را به صورت حضوری بازگشایی کند. با این وجود برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرستانی‌ها برنامه داریم.»

وی با اشاره به اینکه مدرسه‌ای نمی‌تواند از آبان آموزش حضوری را آغاز کند مگر با تشکیل کمیته سلامت در مدرسه و اخذ مجوزها افزود:‌ «کمیته سلامت هر مدرسه باید تصمیم بگیرد که مدرسه با چه سبکی اداره شود. این کمیته باید فرم‌های مخصوص را تکمیل کند و به کارگروه منطقه ارائه دهد. اینگونه مجوز بازگشایی مدرسه از آبان داده خواهد شد. همچنین زیرساخت‌ها و رعایت استانداردهای فضای ۲ و نیم متر مربع برای هر دانش‌آموز الزامی است.»

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده دانش‌آموزان ۱۷ و ۱۸ ساله‌ واکسینه خواهند شد گفت: «این امکان وجود دارد که سال تحصیلی به فصل تابستان نیز کشیده شود و یا از پنجشنبه‌ها نیز برای آموزش استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار