رئیس اداره امور مالی آموزش و پرورش استان کرمان:

ایجاد عدالت، انضباط و شفافیت مالی لازمه موفقیت در سیستم‌های مالی و حسابداری است

کرمان (پانا) - رئیس اداره مالی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که با محوریت پروژه مهر 1400 و موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد، عنوان کرد ایجاد عدالت، انضباط و شفافیت مالی لازمه موفقیت در سیستم‌های مالی و حسابداری است.

کد مطلب: ۱۲۱۵۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد عدالت، انضباط و شفافیت مالی لازمه موفقیت در سیستم‌های مالی و حسابداری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سید مهدی افضلی با بیان اینکه منظور از ایجاد انضباط مالی و مدیریت کارآمد در هزینه های مالی، صرفه‌جویی خردمندانه، منطقی و استفاده بهینه از منابع مالی است، خاطرنشان کرد: مدیران و روسا باید بتوانند با رعایت موارد گوناگون صرفه‌جویی، از حداقل بودجه و امکانات، بیشترین بهره‌وری و اثر بخشی را داشته باشند.

وی با تاکید بر ایجاد عدالت مالی، انضباط مالی و شفاف سازی افزود: انضباط مالی از رعایت قوانین و مقررات در مصرف بیت‌المال است، استفاده از بیت‌المال و چگونگی مصرف آن مسئله‌ای مهم و از حساسیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

افضلی با بیان اینکه توجه به شفافیت در اقدامات حوزه مالی و پشتیبانی مهمترین اولویت پیش روی مجموعه آموزش و پرورش استان است، گفت: عدم شفاف سازی مناسب اطلاعات مالی مدارس می تواند مشکلات جبران ناپذیری را ایجاد کند که اساسی ترین این مشکلات کاهش حس اعتماد مردم است.

رئیس اداره مالی آموزش و پرورش استان کرمان صرفه جویی در نیروی انسانی آموزش و پرورش را مهمترین صرفه جویی دانست و بر استفاده بهینه و بر اساس نیاز از نیروی انسانی در مدارس تاکید کرد.

افضلی اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته در چند سال اخیر در آموزش و پرورش استان خوشبختانه تمامی سیستم های مالی و حسابداری الکترونیکی شده که نقش موثری در تسهیل صدور اسناد و خطاهای انسانی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار