مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی:

سوادآموزی، بیت‌الغزل تحول خواهی است

تبریز( پانا )-مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد اگر تحول خواهی مد نظر است سوادآموزی بیت الغزل این موضوع مهم در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت است و برنامه‌ریزی در زمینه مبارزه با بی‌سوادی جزو اهداف مهم است.

کد مطلب: ۱۲۱۵۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی، بیت‌الغزل تحول خواهی است

علی بدرشکوهی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: با کمترین امکانات امورات را پیش بردیم و در راستای آئین نامه ابلاغی قدم های اساسی برداشته شد.

وی افزود: اگر بدنبال تحول خواهی هستیم سوادآموزی بیت الغزل این موضوع مهم در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت است و برنامه ریزی در زمینه مبارزه با بی سوادی جزو اهداف مهم است.

علی بدرشکوهی ادامه داد: چند مورد در آئین نامه ابلاغی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مورد اول تشکیل بانک اطلاعاتی نسبت به بی سوادان است. مورد دوم شناسایی گروه های هدف است که در شناسایی این گروه ها دچار چالش می‌شویم، اگر سایر دستگاه ها همکاری نداشته باشند مسیری که پیش می‌بریم بی فایده خواهد بود.
وی ضمن اشاره به مشکلات روستایی ها گفت: در روستاها یکی از مشکلاتی که داریم پایه تصورات خانواده ها است که گاه خانواده ها به بعد از زمان تحصیل فرزندانشان و زمانی‌که شروع به کار خواهند کرد نمی اندیشند و آنها را از سنین کودکی به فعالیت هایی نظیر: قالی‌بافی، کشاورزی و... مشغول می‌کنند.

بدرشکوهی خاطرنشان کرد: لازمه اصلی اقدامات فرهنگی و هنری در دست رسانه ها و علی‌الخصوص صدا و سیما است که با همکاری این نهادها می‌توانیم با انتقال درست مطالب به گروه های هدف برنامه های تبیین شده را پیش ببریم.

او اظهار کرد: در راستای بحث سوادآموزی باید از خیرین نیز یاری بخواهیم که این امر محول شده به نهادهای غیردولتی است که تا به امروز نیز موفق عمل کرده‌اند و با همکاری خیرین عزیز، هدف گذاری درست، برنامه ریزی و با استفاده از ظرفیت ها می‌توانیم ریشه‌کنی بی سوادی از جامعه را اعلام داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار