یک روانشناس البرزی در گفت گو با پانا :

کلاس درس و مدرسه الگوی کوچک اجتماع است

کرج (پانا)- حدود 10 الی 20 درصد از دانش آموزان در هر گروه سنی از اختلالات روانشناختی رنج می‌برند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کلاس درس و مدرسه الگوی کوچک اجتماع است

اسماعیل آزادی دانشجوی روانشناسی و آموزگار دوره ابتدایی در کرج در خصوص اختلالات روانی دانش آموزان در مدارس در گفت گو با پانا عنوان کرد: «متوجه شدیم که معلمان و مشاوران تحصیلی در طی سال تحصیلی با دانش آموزانی مواجه شدند که اختلالات یادگیری در خواندن و نوشتن، بیش فعالی، دیرآموزی، پرخاشگری، رفتارهای وسواسی، اضطراب و افسردگی در کلاس و مدرسه را داشتند که این موارد بر عوامل محیطی، فردی، فیزیولوژیکی و زیستی دخیل هستند.»

وی در ادامه اضافه کرد: «حل مشکلات روان شناختی در دانش آموزان یک کار تیمی است که باید ارتباط مستمر و خوبی در زمینه شناسایی و ارزیابی و مداخله بین آنها وجود داشته باشد. معلمان و روانشناسان و مشاوران موجود در مدارس در زمینه شناسایی و ارزیابی اولیه نقش مهمی دارند که باید به مراکز تخصصی مشاوره مرتبط با آموزش و پرورش و مراکز اختلالات یادگیری این دانش آموزان را ارجاع دهند. این هماهنگی بین مدرسه ، معلم ، روانشناس و مشاوره مدرسه و والدین مراکز درمان روانشناختی و خود دانش‌آموزان برای درمان و مداخله پایدار و تاثیرگذار امری ضروری است.»

آزادی تاکید کرد: «هر چه در سنین پایین تر شناسایی و مداخله صورت بگیرد شاهد اثرات مثبت آن در آینده خواهیم بود، در غیر این صورت این مشکلات ممکن است باعث افت تحصیلی و مشکلات دیگر در دانش‌آموزان شود.»

وی در ادامه بیان کرد: «در تمامی سنین و مخصوصا در نوجوانان و کودکان بدلایل مختلف اعم از ژنتیک و همچنین استرس های روزانه شاهد اختلالات روانی هستیم؛در برخی کمتر و در برخی بیشتر. این اختلالات کاملا عادی است و ممکن است در همگان دیده شود. برخی از مردم به این واقعیت که باید خود را کنترل کنند معتقدند و به آن عمل می کنند و گروه دیگر که این را نمی دانند با اختلالات روانی مواجه می شوند.»

خبرنگار ؛ نادیا مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار