تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسن دریافت نکنند زنجیره کرونا قطع نمی‌شود

بهاباد (پانا) - معاون استاندار و جانشین ستاد مقابله با کرونای استان یزد بر واکسینه شدن همه افراد علیه ویروس کرونا تأکید کرد و گفت تا زمانی که افزون بر ۷۰ درصد جامعه واکسن دریافت نکنند زنجیره این ویروس قطع نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۳۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسن دریافت نکنند زنجیره کرونا قطع نمی‌شود

"احمد ترحمی" شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش بهاباد ضمن قدردانی از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: خوشبختانه شاهد شیب نزولی بستری مبتلایان به کرونا هستیم، اما نباید از سویه های جدید جهش این ویروس غافل شویم.

ترحمی، تکمیل چرخه واکسیناسیون، پرهیز از تجمعات، رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی را در مهار ویروس کرونا مهم دانست.

وی تصریح کرد: تنها راه قطع ویروس کرونا، واکسن است بنابراین از همه افراد می‌خواهیم که نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: یزد جزء استان‌های برتر در ترزیق واکسن جامعه هدف است، اما شهرستان بهاباد نسبت به سایر شهرستان‌ها در پوشش واکسن علیه کرونا پایین است.

ترحمی یادآور شد: واکسیناسیون معلمان هم در حال انجام است، انشالله تا اول مهر همه فرهنگیان واکسن دریافت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: مسوولان آموزش و پرورش استان آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری داشته باشند.

ترحمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، گفت: پایین‌ترین درصد تزریق واکسیناسیون در استان یزد به شهرستان بهاباد با 60 درصد آمار اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: شهرستان تفت با بیش از ۹۰ درصد تزریق واکسیناسیون، رتبه نخست در بین شهرستان‌های استان را به خود اختصاص داده است.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای استان یزد با بیان اینکه استان یزد جزو استان‌های برتر در تزریق واکسن جامعه هدف است گفت: ۱۴ مرکز تجمیعی در استان یزد کار انجام واکسیناسیون کرونا را به عهده دارند که باعث افزایش سرعت واکسیناسیون در استان شد.

وی با اشاره به اینکه شاهد شیب نزولی کرونا در استان یزد هستیم، گفت: واکسن‌های وارداتی و داخلی برای نیاز استان به اندازه کافی تأمین شده که از مردم می‌خواهیم بدون هیچ دغدغه‌ای برای تزریق واکسن اقدام کنند.

ترحمی با اشاره به اینکه برخی از مراکز تجمیعی واکسن به‌صورت دو شیفت در خدمت همشهریان و مردم هستند گفت: گروه سنی و شغلی اعلام شده از سوی ستاد کرونا جهت تزریق واکسن کرونا به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

مصطفی خلیلی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه گفت: ۸۰ درصد واکسیناسیون معلمان استان انجام شده که دز اول آن از هفتم مرداد و دز دوم آن را از ۵ شهریور دریافت کردند و امیدواریم تا پایان شهریور ماه تمام فرهنگیان استان واکسینه شوند.

خلیلی در خصوص پروژه مهر و بازگشایی مدارس افزود: ۴۰ درصد مدارس استان کمتر از ۵۰ نفر دانش آموز دارند که آمادگی بازگشایی مدارس کم جمعیت را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی داریم.

وی اظهار کرد: سرانه بهداشتی قبل از شروع سال تحصیلی جدید به حساب مدارس واریز خواهد شد.

خلیلی از ارسال کاروان تجهیزات بهداشتی و ورزشی در ۲۵ شهریور به همه مناطق،نواحی و شهرستان ها خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری شرکایمان در اجرای سند تحول بنیادین شاهد بازگشایی مدارس در آرامش کامل باشیم.

خبرنگار : مهدی اخوان بهابادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار