با حضور رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین مدرسه «بانوان خیّر مدرسه‌ساز» استان قم

قم(پانا) - عملیات اجرایی احداث دبستان سه کلاسه امام علی بن موسی الرضا (ع) با حضور خدیجه نیزاری، رئیس ستاد بانوان خیّر مدرسه‌ساز کشور در روستای علی‌آباد انقلاب بخش جعفرآباد قم آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین مدرسه «بانوان خیّر مدرسه‌ساز» استان قم

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان قم، عملیات اجرایی ساخت دبستان سه کلاسه امام علی بن موسی الرضا(ع) در روستای علی آباد انقلاب بخش جعفر آباد قم آغاز شد.

«خدیجه نیزاری» رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه ساز کشور در این آیین اظهار کرد: قطعا اگر آقایان قدم در کار خیر می گذارند، بانویی پشتیبان آنها است و آنها را این گونه پرورش داده و درس اول را در کار خیر، مادر به آنها آموخته است.

وی افزود: هدف از بیان کارهای خیر، تبدیل امور خیر به یک فرهنگ در بین بانوان است تا به جای پرداختن به امور ظاهری، در کار خیر قدم بردارند و این کار اثر تربیتی روی تمام خانواده داشته باشد.

«محسن پور گلیان» مدیر کل نوسازی مدارس استان قم نیز گفت: دبستان 3 کلاسه امام علی بن موسی الرضا(ع) با زیربنای 270 مترمربع و هزینه تخمینی18 میلیارد ریال در روستای علی آباد به همت بانوان خیر حلیمه اسدبگلو و معصومه معصومیان دباغی و همکاری بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان قم ظرف مدت یکسال ساخته می شود.

«معصومه شهلایی» رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه ساز قم نیز عنوان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم از سال 1387 و قبل از آن جهاد مدرسه سازی کار هدایت کمکهای مردمی جهت ساخت مدارس را به عهده داشته است که در این سالها بانوان خیر و همسران خیرین مدرسه ساز کمکهای شایانی را در این امر مقدس کرده اند.

شهلایی ادامه داد: از این رو برای تمرکز فعالیت بانوان خیر مدرسه ساز، ستاد بانوان خیر مدرسه ساز از سال 1397 شروع به فعالیت کرد و از ابتدای سال 1400 با استقرار این ستاد در اداره کل نوسازی مدارس فعالیت خود را به طور جدی پیگیری کرد که حاصل آن آغاز عملیات اجرایی دبستان سه کلاسه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 70 نفر از بانوان خیر به طور مستقیم در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کرده اند که بیشتر کمکهای آنها در قالب اهداء زمین بوده است؛ همچنین مشارکت در احداث مدارس، نمازخانه، کارگاه، سالن ورزشی، اهداء منزل مسکونی، اهداء طلا و اهداء وجه نیز از دیگر اقدامات خیرین بانو در استان است.

در این آیین، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، صدیقه صدیق مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم، زینب عبداللهی مشاور بانوان فرمانداری قم، ناصر علایی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار