افتتاح واحد آموزشی ١٧ ‌کلاسه با زیربنای ۳۲۰۰ متر در قرچک

قرچک (پانا) - به‌ مناسبت گرامیداشت دهه فجر، یک واحد آموزشی ١٧ کلاسه با زیربنای ۳۲۰۰ متر در حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل شهرستان‌های تهران و مسئولان ارشد استانی و با همکاری خیرین مدرسه‌ساز در قرچک افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح واحد آموزشی ١٧ ‌کلاسه با زیربنای ۳۲۰۰ متر در قرچک

روز پنجشنبه ۲۱بهمن همزمان با دهه فجر شهرستان‌قرچک میزبان یوسف‌نوری، وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی بود تا آئین مراسم افتتاح پروژه مدرسه خیرساز این شهرستان برگزار شود.

سید‌مجتبی‌ هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در مراسم افتتاح این پروژه خداپسندانه، اظهار کرد: این مدرسه به یمن وجود و مجاهدت‌های خیر بزرگوار آقای رضا‌بیگ امروز افتتاح شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌تهران از اقدامات موثر و تحسین برانگیز خیرین قدردانی و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در برابر این فداکاران عرصه دانش میزبانی نیک و امانتداری مخلص باشیم.

وی در ادامه به دو شاخصه مهم در عرصه‌ آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان‌های استان تهران شامل ۲۱ منطقه استان، با اضافه شدن ۶۴ هزار دانش‌آموزان قریب به یک میلیون و ١٠٠ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل داریم بنابراین به فضای فیزیکی و نیروی انسانی مطلوبی نیازمند هستیم.

هاشمی وجود برنامه های ارتقائی در امر افزایش فضای آموزشی را مهم دانست و گفت: آنچه مورد توجه است، موضوع مجموعه مهاجرپذیری قریب به ۳/۵ درصد در شهرستان های استان است که ما به صورت سنتی میزبان این دانش آموزان از سراسر کشور هستیم.

این مقام مسئول ضمن اشاره به نیاز مسکن و مهاجرت معکوس از تهران به سایر شهرستان‌ها اینگونه بیان کرد: با وجود تمام تلاش‌ها در اداره نوسازی در حوزه مدرسه سازی که با حمایت خیرین همراه بوده است، تاکنون ۴۹ پروژه به پروژه های آموزش در استان اضافه شده که باید با تلاشی مضاعف و دقیق به شاخص‌های مورد توجه برسیم.

وی از سرانه دانش‌آموزی کمتر از ۳ متر در برخی از مراکز جمعیتی استان تهران خبر داد و اذعان کرد: طبق مطالعات انجام شده هم اکنون در حوزه سرانه دانش‌آموزی میان شهر تهران و میانگین کشوری فاصله معناداری وجود دارد که امیدواریم با تلاش‌های انجام شده توسط خیرین مدرسه ساز و مسئولین دولتی در این راستا شاهد افزایش سطح شاخص های مورد نظر باشیم.

شایان ذکر است که مدرسه عترت با تأمین اعتبار ۸ میلیارد تومانی از سوی خیر مدرسه‌ ساز مهدی‌رضابیگ با ۲۰۰متر پیاده رو و ۵۰۰ متر نوسازی محوطه، توسط وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ارشد استانی در شهرستان‌قرچک به بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار