فوت ۱۵ بیمار کرونایی دیگر در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت طی شبانه‌روز گذشته ۱۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۰۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۱۵ بیمار کرونایی دیگر در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۲۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده اند.

او با بیان اینکه در این مدت ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده است افزود: خوشبختانه ۱۱۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۸۵۴ نفر رسید که از این تعداد ۱۲۶ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حبیب‌زاده با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.

او با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۳۸۱ هزار و ۳۳۱ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۸۹ هزار و ۶۶۸ دوز مربوط به نوبت اول و ۹۱ هزار و ۶۶۳ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون بیان کرد: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار