کدام رژیم‌ها در کاهش وزن نتیجه بهتری دارند؟

تهران (پانا) - به نقل از مدیکال اکسپرس، تقریبا ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در یک مطالعه در دانشگاه تورنتو پس از سه رژیم غذایی متوالی و متفاوت، در کمتر از دو سال به میزان قابل توجه کاهش وزن داشتند.

کد مطلب: ۱۲۱۰۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کدام رژیم‌ها در کاهش وزن نتیجه بهتری دارند؟

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران، رژیم گیرندگان به ترتیب رژیم محدود کننده کالری، رژیم کم کربوهیدرات/پرچرب و رژیم ناشتا متناوب را دنبال کردند و به طور متوسط ​​۱۱.۱ کیلوگرم-تقریبا ۱۰ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. نتایج این تحقیق در مجله Nutrition منتشر شد.

دکتر ربکا کریستنسن، می‌گوید: تقریبا ۸۰ درصد از شرکت کنندگان مقدار بالینی قابل توجهی از وزن خود را از دست دادند. این مسئله از این نطر مهم است که از دست دادن تنها پنج درصد از وزن بدن شما با بهبود عملکرد قلب و سایر نگرانی‌های سلامتی مرتبط است. این به ما این امکان را می‌دهد که ابزار‌های مختلف زیادی در جعبه ابزار برای انتخاب یک مداخله غذایی در اختیار داشته باشیم.

کریستنسن می‌گوید ماندن در یک رژیم غذایی می‌تواند سخت باشد، به همین دلیل او خوشحال است که یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که ممکن است جایگزین دیگری وجود داشته باشد.

او می‌گوید: حفظ مداخلات رژیم غذایی برای بیماران بسیار سخت است. رژیم‌های پی در پی دارای مزیت هستند، زیرا تغییر شرایط باعث می‌شود پایبندی به رژیم راحت‌تر شود.

کریستنسن می‌گوید با تلاش بیشتر افراد برای کاهش وزن خود، متوجه شده است که ماه مناسبی برای شروع رژیم غذایی وجود ندارد بلکه تنها مسئله مهم شروع کار است.

او می‌افزاید: هدف نباید شاخص توده بدنی بسیار پایین یا BMI باشد. ما می‌دانیم که لزوما امکان پذیر نیست. اما حداقل آن‌ها به وزنی می‌رسند که ما می‌دانیم برای سلامتی آن‌ها مفید است، به همین دلیل ما می‌خواهیم مداخله را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار