مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد:

امهال وام بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در حوزه فرهنگ

۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا به‌منظور ایجاد شغل اختصاص می‌یابد

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر لزوم حمایت مالی از کارآفرینان برای اخذ سریعتر مجوزها تاکید کرد و با اشاره به اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا به‌منظور تثبیت و ایجاد شغل، از امهال وام و تسهیلات برخی از بنگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه فرهنگ و هنر تا پایان سال‌جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
امهال وام بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در حوزه فرهنگ

به گزارش ایسنا، اصغر نوراله زاده در هفته دولت با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر بر لزوم حمایت ملی از کارآفرینان برای اخذ سریعتر مجوزها تاکید کرد.

وی از پرداخت ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان و مشاغل خرد و متوسط خبر داد و گفت: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته امسال رقمی معادل ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت می‌شود که تاکنون ۵۴ هزار طرح از این تسهیلات بهره مند شده و ۷۴ هزار شغل از محل اجرای طرح ها به وجود آمده است.

نورالله زاده درباره ایجاد اشتغال از محل حمایتهای مالی صندوق در سال‌جاری گفت: طبق هدفگذاری صورت گرفته تا پایان امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که از این محل، علاوه بر ساماندهی ۱۰۰ هزار فرصت شغلی، زمینه ایجاد مشاغل جدید و تثبیت مشاغل موجود فراهم خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید که در مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر سخن می گفت، ادامه داد: با کمیته‌ای که در صندوق کارآفرینی امید تشکیل شده ۱۰۰۰ کارآفرین برتر از میان ۵۴ هزار طرح انتخاب شدند که امروز خدمات آنها مورد تقدیر قرار گرفت.

نورالله زاده ادامه داد: با توجه به مصوبه دولت درخصوص کارآفرینان پیشرو، برای کارآفرینانی که پیشرو هستند کارت کارآفرین پیشرو صادر می‌شود. این کارت مزایایی دارد که به واسطه آن می‌توانند علاوه بر دسترسی به مسئولان محلی در فرودگاهها از مسیرهای راحت تر عبور کنند و درصدد هستیم از کارآفرینان پیشرو به عنوان مشاورین معتمد صندوق استفاده کنیم.

وی از ارائه پیشنهادی به وزارت آموزش و پرورش برای استفاده از کارآفرینان به عنوان مربی مهارتی خبر داد و گفت: این پیشنهاد مورد استقبال واقع شده و بر اساس آن می توانیم با توجه به اینکه نیمی از جمعیت دانش‌ آموزی در مدارس فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند برای مهارت آموزی آنها از بین کارآفرینان مربی انتخاب کنیم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید همچنین از امهال وام و تسهیلات بنگاه‌های حوزه فرهنگ و هنر از جمله مراکز گردشگری و سینماها که تحت تاثیر کرونا آسیب دیده اند، خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونا امسال به رشته های حوزه فرهنگ و هنر و کسب و کارهایی نظیر سینماها، رستورانها و مراکز گردشگری که وام دریافت کرده ولی به دلیل تعطیلات ناشی از شیوع کرونا امکان بازپرداخت وام را نداشتند، مهلت دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار