تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در مسابقات بین‌المللی جام دریا

رشت (پانا) -  سرپرستان تیم‌های شرکت‌کننده در ششمین دوره از رقابت‌های بین‌المللی جام دریا که امسال به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در انزلی برگزار می‌شود بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای کرونایی تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۲۰۹۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در مسابقات بین‌المللی جام دریا

به گزارش ایسنا، نشست خبری سرپرستان چهار تیم شرکت‌کننده در ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی جام دریا که امسال به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی اجرا می‌شود، در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در انزلی برگزار شد.

آدمیرال سرگئی یکیمف، فرمانده ناوگان و سرپرست تیم اعزامی روسیه در این نشست، با اشاره به اینکه از مرکز آموزش بازدید شد و همه شرکت‌کنندگان در مسابقه قبل از حضور تست‌های لازم درخصوص کرونا را انجام دادند، اظهار کرد: باعث خوشحالی است که همه شرکت‌کنندگان در این دوره از رقابت‌ها سالم و آماده حضور در مسابقات هستند.

وی با اشاره به اینکه اولین بار نیست که در مسابقات جام دریا شرکت می‌کنیم، افزود: خوشحالم که با دوستان شرکت‌کننده در مسابقات رابطه نزدیک داریم و فکر می‌کنم مهمترین هدف این مسابقات تعمیق رابطه دوستی بین کشورهای حاشیه خزر است.

آدمیرال سرگئی یکیمف تصریح کرد: با توجه به اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، سعی می‌کنیم امنیت این دریا را حفظ و آن را به آیندگان منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفت سال است که این مسابقات برگزار می‌شود و از طریق وزارت دفاع روسیه هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد، تاکید کرد: هر سال برگزاری مسابقات رو به جلو بوده و با پیشرفت نسبت به سال های قبل انجام می‌شود و ما تصمیم گرفتیم این مسابقات را در کشورهای دیگر از جمله آذربایجان نیز برگزار کنیم.

فرمانده ناوگان و سرپرست تیم اعزامی روسیه گفت: این رقابت‌ها علاوه بر اینکه یک مسابقه هستند در واقع یک رابطه بین‌المللی به حساب می‌آید و مطمئنم که نیروی دریایی در دریای خزر از همه کشورها در بالاترین حد خودش قرار گرفته و این مهمترین نقطه مشترک ماست.

ورزشکاران ارتباطی با سایر مردم شهر ندارند

ناخدایکم فرامرز بمانی، سرپرست تیم جمهوری اسلامی ایران نیز، با اشاره به اینکه برای برگزاری این دوره از مسابقات از ماه ها قبل آمادگی لازم را داشتیم، اظهار کرد: همه کارکنانی که قرار بود در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند واکسینه شدند و بدون کارت واکسیناسیون کرونا حق شرکت در مسابقات و فعالیت های پشتیبانی را ندارند.

وی افزود: به محض ورود تیم‌های خارجی و تیم‌های ما به محل مسابقه همه شرک‌کنندگان به طور روزانه توسط کارگروه بهداشت پایش و کنترل می‌شوند و به صورت غیر مترقبه از برخی کارکنان تست سریع گرفته می‌شود؛ ضمن اینکه بسته‌های بهداشتی در اختیار همه کارکنان قرار داده شده و مکان‌های مسابقه و سالن‌ها از قبل گندزدایی شده و وضعیت طبخ غذاها به طور روزانه و در هر وعده توسط کارگروه بهداشت کنترل و پایش می‌شود.

سرپرست تیم جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه اقدامات کنترلی در زمینه عدم سرایت ویروس کرونا برای همه تیم‌های شرکت‌کننده انجام خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه مسابقات در دریا صورت می‌گیرد، ورزشکاران ارتباطی با سایر مردم شهر ندارند و تیم‌ها عازم دریا شده و بعد از مسابقه به اسکله ناوگان در منطقه چهارم دریایی انزلی باز می‌گردند.

ناخدایکم بمانی با اشاره به اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، تاکید کرد: مسابقات ابتکار خوبی برای افزایش تعاملات و تعمیق دوستی‌هاست و اجرای مسابقات تعامل بین کشورهای حاشیه خزر را بیشتر کرده و به انتقال تجارب کمک می‌کند و باعث می‌شود کشورهای ساحلی دریای خزر دوستی‌های موجود را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه با برگزاری هر دوره از مسابقات به صورت سالانه به میزبانی یکی از کشورهای حاشیه خزر انجام می‌شود، گفت: پیام این مسابقات ارسال صلح و دوستی بین کشورهاست و امسال جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار میزبان جام دریاست.

سرپرست تیم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جام دریا در روسیه است، تصریح کرد: هدف این رقابت‌ها افزایش مهارت کارکنان شناورها است و شامل شش بخش مهار بویه، مبارزه با آبگرفتگی، بقا در دریا، تیراندازی سطحی، تیراندازی هوایی و تیراندازی به ماکت مین است.

رعایت خوب قوانین مبارزه با کرونا در انزلی

همچنین ناخدایکم حبیب خلیل اف، فرمانده ناوگروه آذربایجان و جانشین نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در ادامه، با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از انتقال کرونا با مسئولیت برخورد و تمام قواعد را رعایت کردیم، اظهار کرد: قبل از انجام مسابقات جام دریا تمام اقدامات درخصوص مقابله با ویروس کرونا انجام شده و همه شرکت‌کنندگان آذربایجانی در این کشور واکسینه شدند و بعد از ۷۲ ساعت قرنطینه وارد ایران شدند.

وی افزود: بعد از پهلوگیری ناو و ورود تیم‌ها به اسکله انزلی پس از رعایت سه روز قرنطینه تست مجدد انجام شد که تست همه شرکت‌کنندگان منفی بود؛ همچنین تایید می‌کنم همه قوانین و مقررات مبارزه با کرونا در انزلی به خوبی رعایت می‌شود.

ناخدایکم حبیب خلیل اف تصریح کرد: با برگزاری مسابقات روابط دوستانه بین کشورها تحکیم خواهد شد و تمام تیم‌های شرکت‌کننده تجربیات و دانش خود را به تیم‌های مقابل منتقل خواهند کرد؛ ضمن اینکه از شرایط برگزاری مسابقات در ایران راضی هستیم و همه آمادگی‌هایی لازم برای برگزاری مسابقه به خوبی پیش‌بینی شده است.

ناخدادوم دانیار خایر شوف، سرپرست تیم قزاقستان نیز در پایان، با تاکید بر اینکه همه خدمه کشتی‌های جمهوری قزاقستان و داوران شرکت‌کننده در این مسابقه کارت واکسن کرونا دارند، اظهار کرد: تست‌های لازم درخصوص کرونا انجام شده و همه مدارک مورد نیاز به جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات جام دریا باعث نزدیک شدن ارتباطات بین کشورهای حاشیه دریای خزر می‌شود و می توان گفت مهمترین هدف مسابقه همین امر است.

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا با محوریت روسیه و کشورهای حاشیه خزر شامل ایران، قزاقستان و جمهوری آذربایجان از سوم شهریور به مدت ۱۳ روز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار