تلاش پزشکان همچون تلاش رزمندگان است

یزد (پانا)- یکم شهریور ماه مصادف با تولد ابوعلی سینا پزشک حاذق ایرانی است؛ این روز در تقویم ایران به نام روز پزشک نامگذاری شده است تا از زحمات پزشکان قدردانی شود.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش پزشکان همچون تلاش رزمندگان است

به مناسبت روز پزشک، پانا در سطح شهر گفت و گویی با مردم داشت.

یک از جوانان در پاسخ به این سوال که تلاش پزشکان در دوران کرونا را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: «تلاش پزشکان و کادر درمان در دوران کرونا همچون رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است. آنان بدون هیچ چشمداشتی و جان برکف فداکاری ها کردند تا بتوانند جان هم نوعان خود را نجات دهند.»

وی همچنین افزود: «امروزه کمتر کسی حاضر به فدا کردن جان خود برای نجات جان دیگران می‌شود و هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که چنین چیزی امکان داشته باشد، اما پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان با فداکاری های خود نشان دادند که هنوز هم انسان های بزرگ و مهربان وجود دارند. هر چند که از نظر من آنها همچون فرشتگانی در لباس آدمیان هستند. من از همین جا سپاسگزار تلاش های شبانه روزی شان هستم و روز پزشک را به همه پزشکان سرزمینم تبریک می‌گویم.»

یکی دیگر از شهروندان در پاسخ به این سوال که چه کارهایی برای کاهش فشار کاری پزشکان و کادر درمان می‌کنید، گفت: «ما هیچ طوری نمی توانیم تلاش پزشکان و کادر درمان را جبران کنیم، زیرا هیچ چیز با از جان گذشتگی و فداکاری آنها برابری نمی کند؛ حتی اگر تا آخر عمر هم قدردان زحمات آنها باشیم، باز هم کم است. تنها کاری که هم‌اکنون می‌توانیم بکنیم این است که تا حد امکان در خانه بمانیم و در صورت خروج از خانه حتما از ماسک استفاده کنیم و دیگر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. تا سهم کوچکی در کاهش آمار مبتلایان داشته و از فشار کاری کادر درمان کم کنیم.»

وی در ادامه گفت: «من از مدیران و مسئولین خواهش می‌کنم تا تمام تلاش خود را برای تامین واکسن و واکسیناسیون هر چه سریع تر مردم انجام بدهند؛ زیرا هم شاهد از دست دادن جمعیت کثیری از هموطنان در یک شبانه روز هستیم که جای اندوه و تاسف دارد و هم شاهد خستگی پزشکان و کادر درمان به دلیل ساعت کاری زیاد هستیم.»

او تاکید کرد: «در آخر از مردم و همشهریانم می‌خواهم که از مسافرت های غیرضروری بپرهیزند و نکات بهداشتی را رعایت کنند. به امید روزی که بتوانیم همچون گذشته بدون هیچ ترس و استرسی در خیابان ها قدم بزنیم و عزیزانمان را در آغوش بگیریم.»

خبرنگار : امیرحسین امیری نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار