باغگلی: اصلی‌ترین کار من اجرای سند تحول بنیادین است

مسیرهایی که آموزش و پرورش را نجات می‌دهد یک مسیر تحولی است/آموزش و پرورش را باید با نگاه تربیتی پیش ببریم /با توسعه مدارس غیردولتی مخالفم

تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عصر امروز ۳۰ مردادماه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به دفاع از برنامه‌های خود برای سکانداری این وزارت در حضور ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۰۹۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
باغگلی: اصلی‌ترین کار من اجرای سند تحول بنیادین است

حسین باغگلی در جلسه بررسی صلاحیه وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم، با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم از اعتماد رئیس جمهور تشکر کنم اعتماد وی نشان داد که ایشان به صورت جدی به دنبال تحول هستند مسیرهایی که آموزش و پرورش ما را نجات می‌دهد یک مسیر تحولی است که نیازمند جراتمندی بالاست.

وی افزود: باید از مجلس شورای اسلامی تشکر کنم که زمینه بحث و گفت‌وگو را به وجود آورد این موضوع ایده خلاقانه بود همچنین از دوستان موافق و مخالف نیز تشکر می‌کنم چراکه پیش فرض تمام نکاتی که گفته شد با نگاه و نیت کمک به نظام آموزش و پرورش بود.

باغگلی با بیان اینکه من فعالیت مربیگری در پیش دبستانی و مهدکودک را داشته ام ادامه داد: به جامعه فرهنگیان این اطمینان را می‌دهم که کمک کنم نظام آموزش و پرورش جنس تحولی پیدا کند.

جرات مندانه وارد شرایط جدید شویم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد: از مجموعه گفت‌وگوهای انجام شده متوجه شدم ما در یک شرایط پیچیده ای در این وزارتخانه هستیم که برای حل این موضوع باید جرات مندانه وارد شرایط جدید شویم.

وی تاکید کرد: اصلی ترین کار من اجرای سند تحول بنیادین است. معلمان تازه واردی در آموزش و پرورش می‌شناسم که باید این مهلت را پیدا کنند تا اقدامات جدید انجام دهند.

باغگلی با بیان اینکه آموزش و پرورش را باید با نگاه تربیتی پیش ببریم گفت: ما اکنون با دو شرایط حفظ وضع موجود و تحول گرایی مواجه هستیم. از اینجا به تمام معلمان سلام عرض می‌کنم امیدوارم بتوانیم آموزش و پرورش متفاوتی را داشته باشیم.

با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: من با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم این مدارس زمینه ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی است. سیاست ما کیفیت بخشی به آموزش در مدارس دولتی است.

یکی از قول‌های من این است که سند تحول اجرا شود و بر دهان افرادی بزنیم که فکر می‌کنند سند تحول کارایی ندارد و وارد سند ۲۰۳۰ می‌شوند

باغگلی گفت: ما امروز با مافیای کنکور مواجه نیستیم، باید اجازه آزادی عمل به معلمان بدهیم. مبنایی ترین مساله عقب ماندگی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش است.

وی با بیان گام‌های اولیه برای اجرای سند تحول بنیادین ادامه داد: یکی از قول‌های من این است که سند تحول اجرا شود و بر دهان افرادی بزنیم که فکر می‌کنند سند تحول کارایی ندارد و وارد سند ۲۰۳۰ می‌شوند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تربیت اسلامی و معنوی را رویکرد فعالیت‌های خود دانست و گفت: من به تربیت دینی عشق می‌ورزم ما در حوزه تعلیم و تربیت حرف‌های ویژه ای داریم که باید با جرات مندی آنان را به دنیا تحویل دهیم.

سازمان پژوهش باید تعداد سرفصل‌های کتب درسی را با نیازهای امروز مطابقت دهد

معلم ستون خیمه آموزش و پرورش و قلب تپنده تعلیم و تربیت است

وی گفت: من دو فرزند دانش‌آموز دارم و می‌دانم مجموعه اقدامات مدارس برای توانمند شدن فرزندان ما کافی نیست. امروزه مسائل تربیتی در کنار آموزش کمرنگ شده است. سازمان پژوهش باید تعداد سرفصل‌های کتب درسی را با نیازهای امروز مطابقت دهد.

باغگلی با تاکید بر تربیت دختران عنوان کرد: ما نیازمند ساختار سنجش، ارزشیابی و تضمین کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی هستیم. معلم ستون خیمه آموزش و پرورش و قلب تپنده تعلیم و تربیت است، معلم خوب کمبودهای دیگر را حل می‌کند امروزه باید به این جامعه توجه شود.

اجرای رتبه بندی راهگشای خوبی است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد اجرای رتبه بندی می‌تواند راهگشای خوبی برای ما باشد تا به کیفیت آموزش و معیشت معلمان کمک کند. دانشگاه فرهنگیان باید تنها درگاه نیروی انسانی آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان باید معیشت فرهنگیان را بهبود ببخشد این صندوق نیازمند بازنگری و اصلاح است. موج بازنشستگی ۲۷۰ هزار نفری تا پایان دولت سیزدهم هم فرصت است هم تهدید؛ که باید برای آن برنامه داشت.

تهیه برنامه برای پساکرونا

باغگلی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به سمت کاهش تمرکز برود ادامه داد: ما برای شرایط کرونا و پساکرونا برنامه داریم مفهوم جدیدی از مدرسه در پساکرونا درحال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه نیازمندیم بودجه آموزش و پرورش افزایش پیدا کند و بهره وری مطلوب داشته باشیم افزود: بسته ای برای اجرای عدالت آموزشی تهیه خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار