معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس:

مشترکان برق در فارس برای جلوگیری از قطعی برق ۲۰ درصد صرفه جویی کنند

شیراز (پانا) - معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از کلیه مشترکان خواست به منظور ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدارو پیشگیری از اعمال خاموشی‌های مدیریت اضطراری بار، 20 درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مشترکان برق در فارس برای جلوگیری از قطعی برق ۲۰ درصد صرفه جویی کنند

حمیدرضا جلایر، افزود: در روزهای اخیر، با افزایش مجدد دمای هوا، میزان مصرف برق در استان به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته که این امر سبب افزایش بار شبکه توزیع برق استان شده است. وی همکاری تمامی مشترکان استان را در جهت پایداری شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی های مدیریت اضطراری بار ضروری عنوان کرد و گفت: تمامی متخصصان و کارشناسان این شرکت در تلاشند تا کوچکترین وقفه ای در ارائه خدمات به مشترکان و تامین برق مطمئن و پایدار به ویژه در شرایط کرونایی جامعه امروز، ایجاد نشود.

این مقام مسئول، اظهار کرد: در صورت عدم کاهش مصرف و در صورتی که صرفه جویی در مصرف برق مورد توجه قرار نگیرد، مجبور به مدیریت اضطراری بار هستیم. وی با بیان اینکه میزان خاموشی ها برای هر گروه با توجه به سقف های اعلامی و میزان تجاوز مصرف برق در استان ها؛ به صورت متمرکز و سراسری توسط مدیریت شبکه برق ایران، تعیین و به سرعت موارد فوری به شرکت های توزیع نیروی برق شیراز و استان فارس اعلام و بر اساس جداول خاموشی های احتمالی ، اعمال می گردد، یادآورشد: این برنامه ها به مفهوم قطعیت اعمال خاموشی نبوده و در صورت محدودیت تامین برق، اجرا خواهد شد.

جلایر تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال قطعی برق ناخواسته بر اثر سایر شرایط فنی و غیرفنی وجود دارد و نیاز به تماس شهروندان با مراکز اتفاقات می باشد؛ از شهروندان درخواست می شود فقط در صورت افزایش خاموشی های مدیریت اضطراری بار طبق جداول اعلامی به بیش از ۲ ساعت با مرکز ۱۲۱ تماس گرفته شود.

وی به جداول خاموشی نیز اشاره و بیان کرد: برنامه خاموشی های احتمالی مدیریت اضطراری بار از طریق سایت های "شرکت توزیع نیروی برق شیراز" به آدرس www.shirazedc.co.ir جهت شهرستان‌های شیراز، مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان،خرامه، کوار،سروستان،سپیدان، زرقان و بیضا و "شرکت توزیع نیروی برق استان فارس" به آدرس www.farsedc.ir برای سایر ۲۶ شهرستان استان فارس به تفکیک، قابل دریافت و مشاهده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ، در خاتمه سخنان خود ضمن پوزش از بروز خاموشی های ناخواسته و تشکر از همراهی های گذشته، خواستار تداوم مشارکت و همیاری کلیه مشترکان برق جهت مصرف بهینه انرژی در تابستان سال جاری شد و تصریح کرد: با اعمال شیوه‌ها و راهکارهای ساده اما تاثیرگذار، همانند: تنظیم دمای کولرهای گازی روی 25 وبالاتر، استفاده از دورکند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی غیر ضرور همچون: اتو، جاروبرقی، لباسشویی و ... درساعات اوج بار بین 12تا18 هر روز و استفاده از نور طبیعی روز، می توان ضمن رعایت مدیریت مصرف انرژی برق، از بروز خاموشی های مدیریت اضطراری بار نیز جلوگیری به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار