واکنش ابتکار به ماجرای زیر گرفتن ۲ زن با خودرو به بهانه بدحجابی

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نسبت به برخورد یک راننده و زیر گرفتن ۲ زن در ارومیه برای انجام امر به معروف واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ابتکار به ماجرای زیر گرفتن ۲ زن با خودرو به بهانه بدحجابی

معصومه ابتکار در آخرین نشست خبری خود که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: دولت دوازدهم دوران بسیار دشواری را از نظر سختی‌ها، جنگ اقتصادی، تحریم‌ها، بحران‌های طبیعی و کروناشاهد بود. همچنین جنگ روانی هم که سالهاست از داخل و خارج هجمه‌هایی را به وجود آورد. به خاطر این شرایط، انتقال پیام و واقعیت اتفاقات، ارتباط گرفتن با مردم دشوار بود زیرا ذهنیتی در مردم شکل گرفت که اعتماد مردم به اقدامات شکل گرفته را با مشکل مواجه کرد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: مشکل ما این بود که مخاطبان در جریان خیلی از این فعالیت‌ها نبودند. در این دوره محدودیت‌های زیادی داشتیم و سهم ما از رسانه ملی بسیار حداقلی بود. در سطح ستاد و شبکه‌های ملی اخبار ما جایگاهی نداشت و به نظر من کوتاهی بزرگی بود. چنین روالی سابقه نداشته که بخش زنان حذف یا نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: در دوره دولت دوازدهم در حوزه تحولات زنان بسیاری از کارها و تلاش‌هایی که در گذشته انجام شده بود را به ثمر رساندیم و با ۳۲۰ موافقت‌نامه و توافق‌نامه، هم گرایی در تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده ایجاد کردیم. همچنین در عرصه حقوقی ۳۰ پیشنهاد و لایحه انجام شد که برخی از آنها تصویب شد. از اقدامات شاخص در این دوره، توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد بود که کارهای بزرگی برای فعالیت‌های گسترده‌تر این نهادها در حوزه تحکیم خانواده انجام شد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: همچنین ۲۰ مستند معاونت در سایت هاشور قرار دارد که اقدامات معاونت زنان را نشان می‌دهد. مستند ۳۵ دقیقه‌ای اقدامات ۴ ساله معاونت نیز بر روی آپارات معاونت قابل مشاهده است.

ابتکار تاکید کرد: در دولت دوازدهم معاونت زنان اتاق شیشه‌ای بود و حتی جلسات داخلی ما به طور زنده منتشر می‌شد. چیزی برای پنهان کردن نداشتیم و اطلاع‌رسانی در معاونت کاملا آزاد بود. همیشه از پرسشگری و انتقاد استقبال کردیم. تلاش بر این بوده که همه ابهامات و مطالبات زنان را پاسخ دهیم.

ابتکار در پاسخ به سوالی درباره زیر گرفتن دو زن در ارومیه توسط راننده خودروی پرشیا اظهار کرد: امر به معروف اصل دینی ما است. شروط دارد که اگر محقق نشود امر به معروف تلفی نمی‌شود. یکی از آن این است که فرد ارتباط بگیرد و باید این شایستگی را داشته باشد که امر به معروفش اثرگذار باشد و فرد مورد اعتماد و قبول باشد. این نوع رفتارهای هیجانی برگرفته از تعالیم دینی ما نیست.

ابتکار گفت: برخی فکر می‌کنند تکلیف خود را انجام می‌دهند. قطعا این کار مردود است‌. اگر فرد بازداشت شده تشکر می‌کنم. اگر دو زن را زیر کرده جنایت است و در چارچوب ارشادی نیست و امیدوارم مقامات قضایی عدالت را اجرا کند و از فوت این هموطن متاسف هستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار