یک مدیر بازنشسته و دبیر منطق و فلسفه آموزش و پرورش رودهن :

دانش‌آموزان در آزمون‌های حضوری نمرات بسیار پایینی کسب کردند و باید در شهریور آزمون‌ها را تکرار کنند

مدارس، در طول بیش از صد سال روش‌ها و فنون مختلفی ابداع کرده‌اند

رودهن(پانا)- یک مدیر بازنشسته و دبیر منطق و فلسفه آموزش پرورش رودهن گفت از دانش‌آموزان خواسته شود در مراحل تدریس مجازی در کنار معلم بوده و محتواهایی با توجه به سرفصل‌ها تهیه کرده و در کلاس‌ها ارائه کنند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در آزمون‌های حضوری نمرات بسیار پایینی کسب کردند و باید در شهریور آزمون‌ها را تکرار کنند

نادر محمودپور مدیر بازنشسته و دبیر منطق و فلسفه آموزش پرورش رودهن در گفت و گو با پانا گفت:«آموزش مجازی، آموزشی است مبتنی بر وب یا ترکیب آموزش و تکنولوژی که فرآیند یادگیری را بهبود می‌بخشد. آموزش مجازی (آموزش از راه دور)، روشی است مبتنی بر اصل خودآموزی و مواد آموزشی که خودآموز از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است و در کنار خودآموز، از ابزار و وسایل دیگر آموزشی و کمک آموزشی مانند، رادیو، تلویزیون، ویدیو، ماهواره، رایانه و اینترنت نیز استفاده می‌شود.»

او افزود:«تعلیم و تربیت در فضای مجازی، ارائه محتوای آموزشی و تجربیات، به فراگیری این افراد می‌انجامد، به طوری که می‌توانند در هر نقطه از جهان، از این نوع آموزش‌ها بهره ببرند. آموزش‌های مجازی سیستم آموزشی، مبتنی بر اینترنت است که در آن با استفاده از ابزارهایی مانند چند رسانه ای، انیمیشن و شبیه سازها، در یک محیط مجازی، به ارائه آموزش وپرورش و بازآموزی اقدام می‌شود.»

محمودپور اظهار کرد: «با توجه به تجربه اینجانب جهت استفاده از فضای مجازی در سال جاری نسبت به سال گذشته اگر از سرورهای خارجی جهت آموزش دانش‌آموزان استفاد می‌کردیم، اولیا رضایت بیشتری داشتند و معلمان هم برای ارسال محتواها و فیلم‌های آموزشی کمتر دچار اشکال می‌شدند. در صورتیکه وارد شدن به فضای مجازی از طریق سرور شاد فقط می‌توانستیم حضور و غیاب را انجام داده و برای ارسال تکالیف دانش‌آموزان با دادن زمان زیاد به آنان مشکل نداشته باشیم. حتی در بعضی مواقع به دلیل اشکال در پهنای باند معلم تا چند ساعت امکان تدریس نداشت و تعدادی از دانش‌آموزان به علت نبود آنتن در بعضی از مناطق امکان استفاده از کلاس را نداشتند.»

او بیان کرد:« با توجه به شرایط موجود و آموزش به صورت مجازی، آموزش پسرفت داشته است. با پیگیری‌های انجام شده اینجانب در کلاس درس، دانش‌آموزان حاضر نبودند در آزمون‌های حضوری در مدرسه شرکت کنند و به بهانه‌های مختلف از حضور در آزمون‌های حضوری طفره می‌رفتند.»

محمودپور ادامه داد:«همچنین با توجه به برگزاری آزمون‌های حضوری پایه نهم و دوازدهم که به صورت متمرکز و نهایی در منطقه انجام گرفته و بررسی نمرات مجازی و حضوری دانش‌آموزان، اکثریت دانش‌آموزان در آزمون‌های حضوری انجام گرفته، نمرات بسیار پایینی کسب کردند و مجددا" در شهریور ماه باید آزمون‌ها را تکرار کنند.»

این مدیر بازنشسته و دبیر منطق و فلسفه آموزش پرورش رودهن تصریح کرد:«به نظر اینجانب باید در هر جلسه از آموزش و تدریس کلاسی پرسش و پاسخ به صورت رندمی از دانش‌آموزان و گاهی هم پرسش به صورت تصویری از دانش‌آموزان انجام گیرد. همچنین از دانش‌آموزان خواسته شود در مراحل تدریس مجازی در کنار معلم بوده و محتواهایی با توجه به سرفصل‌های تهیه کرده و در کلاس‌ها ارائه کنند و راه بعدی اینکه حتما باید آزمون‌های پایانی به صورت حضوری برگزار شود.»

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار