رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش رودهن خبر داد:

انتخاب رشته دانش‌آموزان پذیرفته شده در کنکور 1400

رودهن(پانا) - انتخاب رشته بحث مهم و در واقع انتخاب مسیر علمی دانش‌آموز است.

کد مطلب: ۱۲۰۵۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب رشته دانش‌آموزان پذیرفته شده در کنکور 1400

صدیقه کاظم‌پور رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا گفت: من یک گلایه از سازمان سنجش کشور دارم، چاپ نکردن دفترچه انتخاب رشته خیلی به ضرر دانش‌آموزان تمام خواهد شد. دانش‌آموزان ما چند سالی است که با توجه به ویروس کرونا کارهای خود را به صورت مجازی انجام می‌دهند و همیشه از موبایل و رایانه خود استفاده می‌کنند. امسال با توجه به ویروس کرونا کلاس‌ها به صورت غیر حضوری بود و این نوع آموزش مشکلی نداشت اما زمانی که امکان چاپ دفترچه وجود دارد و حداقل فایده این است که دانش‌آموز ما دفترچه را در کنار خودش خواهد داشت، آن را مطالعه و بتواند با یک اگاهی درست انتخاب رشته کند.

او درباره نحوه انتخاب رشته بیان کرد: انتخاب رشته بحث مهم و در واقع انتخاب مسیر علمی دانش‌آموز است. با توجه به این مسائل ما باید سعی کنیم یک انتخاب آگاهانه را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم. همه مراکز مشاوره مطمئنن تلاش می‌کنند که بهترین اطلاعات را در اختیار دانش‌آموزان قرار بدهند تا آنها بتوانند یک انتخاب درست و منطقی داشته باشند.

کاظم‌پور تصریح کرد: ما در اینجا از یک کادر مجرب استفاده می‌کنیم که با توجه به اینکه محدودیت زمانی هست در دو شیفت صبح و عصر در مرکز مشاوره آماده راهنمایی دانش‌آموزان منطقه رودهن هستیم زیرا مسئله انتخاب رشته بسیار مهم و زمان محدود و ممکن است هر دانش‌آموز بیش از چند بار به مرکز مشاوره مراجعه کند.

او افزود: انتخاب رشته پزشکی آزاد و آزمون سراسری باهم یکی شده و علاوه بر این ما انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی خواهیم داشت.دانش‌آموزانی که در کنکور شرکت کردند می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود انتخاب رشته انجام دهند.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار