آماده‌سازی مساجد و خیابان‌ها با نزدیک شدن به ماه محرم

زنجان (پانا) - با نزدیک شدن به ماه محرم، جوانان و هیئتیان شهر زرین رود برای آماده‌سازی مساجد و خیابان‌ها به تکاپو افتاده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌سازی مساجد و خیابان‌ها با نزدیک شدن به ماه محرم

ماه محرم نزدیک است و بوی محرم به مشام می رسد، عطر روی لباس های مشکی مان و صدای کاروان ارباب که به کربلا نزدیک می شود به گوش می رسد.

با نزدیک شدن به محرم باز قلب عاشقان اباعبدالله الحسین به تپش افتاده است. جوانان و هیئتیان شهر زرین رود برای آماده‌سازی مساجد و خیابانها به تکاپو افتاده‌اند. صدای پای کاروان کربلا می‌آید. باز هم مثل همیشه کوچه و خیابان‌های زرین‌رود نزدیک محرم که شده است بوی کربلا می‌دهند، و عزاداران ارباب، حسینیه‌ها، هیئت ها و تکیه ها را آماده کرده‌اند.

در شرایط کرونایی منطقه برگزاری تمام مراسمات سوگواری بارعایت شیوه نامه‌های کرونایی برگزار خواهد شد. دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا برای محرم۱۴۰۰که ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرده است، باید در تمامی مراسمات رعایت شود که به صورت زیر است:
۱- برگزاری هیئت در فضای باز با یک سوم ظرفیت
۲- برگزاری هیئت در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت
۳- زمان برگزاری مجالس حداکثر ۲ ساعت
۴- استفاده از طبل و سنج با شرط شخصی بودن یا ضدعفونی کردن هنگام جابجایی بین افراد
۵- دسته روی به صورت محلی و رعایت فاصله گذاری
۶- ضروریت فاصله گذاری اجتماعی در طول مراسم
۷- استفاده از ماسک به صورت مستمر
۸- توزیع اقلام بهداشتی در ایستگاه صلواتی با عنوان موکب سلامت

همچنین در یک پویش بزرگ ملی، هرخانه یک_پرچم جهت هرچه باشکوه تر شدن اقامه عزای سیدالشهدا با نصب پرچم بر سر در منازل و محل کسب و کار خود فضای شهر را هر چه بیشتر حسینی خواهیم کرد.

نسترن خدابنده‌لو : خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار