دستورالعمل انتخاب استاد ممتاز توسط وزارت بهداشت ابلاغ شد

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزارت بهداشت، دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز را به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل انتخاب استاد ممتاز توسط وزارت بهداشت ابلاغ شد

به گزارش وبدا، علی اکبر حقدوست اظهار داشت: مرتبه استاد ممتازی والاترین جایگاه علمی، اخلاقی و بالاترین رتبه دانشگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و استاد ممتاز فردی عالم، اثرگذار، اخلاق مدار و ارزش مدار است که به واسطه تولید، مدیریت، انتقال و کاربست موثر دانش در رشته خود سرآمد بوده و علاوه بر ایده آفرینی در حوزه های متعدد، تاثیرات فرامکانی ارزشمند، گسترده و هدایت گرانه ای را در طول زمان، نه تنها در دانشگاه، بلکه در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی بر جای گذاشته است.

وی افزود: بر این اساس، به منظور تکریم و ارج نهادن به این معلمان و محققان پیشگام و برجسته در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و اعضای هیات علمی با مرتبه استادی که دارای حسن شهرت اخلاقی و خدمات و اثرات برجسته و با کیفیت در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی باشند، «دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز» وزارت متبوع تهیه شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: این دستورالعمل پس از یک سال کار کارشناسی و سه نوبت طرح در هیات ممیزه مرکزی به تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده و هم اکنون جهت اجرا ابلاغ می شود.

حقدوست ادامه داد: از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، تمامی مقررات و آئین نامه‌های قبلی دانشگاه‌ها در این خصوص لغو وبلااثر بوده و مبنای اقدام بعدی مفاد این دستورالعمل خواهد بود. دانشگاه‌ نیز می‌تواند برای استاد ممتاز خود امتیازاتی درنظر گرفته و بعد از تصویب در هیئت امناء، اعمال کند. دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز از سایت وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار