تصویب آیین‌نامه راه‌اندازی مراکز تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، اعضای شورای راهبری و حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی استان‌ها در هفتمین نشست شورای راهبری آیین‌نامه راه‌اندازی مراکز جامع تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تصویب آیین‌نامه راه‌اندازی مراکز تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اهداف ایجاد مراکز جامع تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی گفت: این مراکز باهدف تجمیع خدمات آموزش‌وپرورش استثنایی به دانش‌آموزان، تکریم ارباب‌رجوع، تسریع مداخلات بهنگام و توسعه خدمات راه‌اندازی خواهند شد و این مراکز به‌عنوان پشتیبان مراکز مشاوره استان‌ها عمل خواهند کرد.

وی افزود: آیین‌نامه این مراکز به‌زودی به استان‌ها ارسال می‌شود و استان‌ها می‌توانند بر اساس این آیین‌نامه مراکز جامع جدید را راه‌اندازی کنند و برای رسمیت‌بخشی بیشتر، آیین‌نامه به شورای‌عالی آموزش‌وپرورش نیز ارسال خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در حال حاضر اجرای پروژه مهر در تمامی ابعاد است اظهار کرد: رویکرد دنیا در عصر کرونا بازگشایی حضوری مدارس است و باید خود را برای بازگشایی حضوری مدارس، توزیع دقیق کتاب‌های درسی، سنجش کامل نوآموزان و سازماندهی نیروی انسانی آماده کنیم.

وی افزود: فعالیت پایگاه‌های سنجش نیز با رعایت کامل پروتکل‌ها در حال انجام است و فعالیت این پایگاه‌ها تابع نظر ستاد کرونا و ستاد سنجش استان‌ها است.

حسینی با اشاره به برگزاری سی و پنجمین اجلاس رؤسای آموزش‌وپرورش سراسر کشور گفت: این اجلاس باهدف جمع‌بندی فعالیت‌های انجام شده در شش محور تحول در برنامه درسی، حوزه نیروی انسانی، نظام سنجش و ارزشیابی، عدالت، سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان و پروژه مهر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار