استاندار آذربایجان‌ شرقی:

نیازمند همت جمعی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان هستیم

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به هجمه‌های دشمنان در عرصه فرهنگی، گفت کار تبلیغات اسلامی در مقابل این هجمه و بمباران وسیع، بسیار سخت و دشوار است و نیازمند همت جمعی برای خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان هستیم.

کد مطلب: ۱۲۰۴۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نیازمند همت جمعی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان هستیم

دکتر محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در دیدار رئیس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد انقلابی، اظهار داشت: این شورا نقش هماهنگی و راهبردی در برگزاری مناسبت‌های مختلف دارد و باید بخش‌های فرهنگی سازمان‌ها و ادارات را به سمت‌وسوی برنامه‌های تعریف‌شده هدایت کند.

وی گفت: در حوزه مباحث فرهنگی و تبلیغاتی، ضعف نظری و تئوریک داریم که امیدواریم با ایجاد هیأت اندیشه‌ورزی و تشکیل کارگروه تولید محتوا در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان این ضعف برطرف شود.

پورمحمدی با بیان اینکه شرایط فیزیکی پیرامون ما تغییر کرده است و باید نگرش‌ها هم تغییر کند، افزود: در حال حاضر تبلیغات به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده و ضروری است محتوای غنی برای جذب مخاطب در این فضا ایجاد شود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید سلیقه مخاطب در تبلیغات مورد توجه قرار گیرد و در غیر این صورت محتوای اشتباه، مخاطب را پس می‌زند.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ضروری است در برابر هجمه رسانه‌های بیگانه محتوای تبیلغی غنی و تاثیرگذار تهیه شود، ادامه داد: ضروری است تمامی سازمان‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی غنی با توجه به شرایط روز جامعه با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همکاری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری محرم و صفر، گفت: دشمن در کمین است تا از کوچکترین کم‌کاری‌ها سوءاستفاده کند، بنابراین باید در ایام محرم و صفر در کنار برگزاری مراسم مذهبی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به خوبی رعایت شود تا بهانه به دست دشمنان ندهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه این شورا، گفت: این شورا در سال ۵۹ با تایید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و تا به امروز به حیات طیبه خود ادامه داده و منشأ آثار بی‌بدیل بوده است.

حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی این سال‌ها در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی سکان‌دار بوده و کارنامه‌ای درخشان و قابل قبول از خود بر جای گذاشته است.

وی همچنین از تاسیس هیأت اندیشه‌ورزان در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: این هیات در آذربایجان شرقی نیز تشکیل یافته که طی آن از استادان دانشگاه و حوزه برای کنکاش و بررسی مسئولیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهره خواهیم گرفت.

اسکندری اظهار داشت: بر اساس سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شوراهای استانی، کارگروه تولید محتوا برای مناسبت‌های ملی و مذهبی با پیوست فرهنگی در آذربایجان شرقی ایجاد شده که مسئولیت آن بر عهده جهاد دانشگاهی استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار