راهیابی نیشابور و زبرخان به پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور

نیشابور(پانا)- ۸ اثر از نیشابور و زبرخان به پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور راه یافتند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی نیشابور و زبرخان به پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، پنجمین دورۀ جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان که از اوایل پاییز سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده بود، به پایان راه رسید.

از بین ۲۷ هزار باشگاه با ۴۵۰ هزار عضو که در ۱۹۶۰ شهر و روستا تشکیل‌شده بود، نامزدهای مرحله ‌نهایی این برنامه از سوی هیئت داوران آن اعلام شد.

در این دوره از جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان، داوری ها در دو مرحله شهرستان و مرحله نهایی کشوری، انجام پذیرفت.

از میان مستندات داوری شده در مرحله شهرستان ۷۰۰ باشگاه، ۲۰۰۰ فیلم و بیش از ۲۰۰۰ نامه به دبیرخانه این دوره از جام باشگاه های کتاب خوانی رسید.

آثار و فعالیت‌های باشگاه‌های کتاب‌خوانی با توجه به شاخص‌هایی چون خلاقیت و ابتکار، فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی در فضای مجازی، میزان اثرگذاری فعالیت‌ها، رسایی و شیوایی مستندات، توسط کارشناسان و متخصصان حوزۀ ترویج کتاب‌خوانی و ادبیات کودک و نوجوان در سه بخش زیر ، بررسی و داوری شدند.

قلم به دستان کتاب محبوبه آزاده، دبستان نیشابور، هفت شهر عشق، فریبا عظیمی دبیرستان شهر عشق آباد میان جلگه نیشابور، پروانه های طلایی سمیه مرشدلو دبستان زبرخان، عشق و اندیشه خدیجه زمانیان دبستان نیشابور آثار راه یافته هستند.

نامه به نویسنده راه یافته فاطمه مرادزاده کلبه تفکر از نیشابور و ژیلا خسروی انیس کنج تنهایی از زبرخان، هستند. هم چنین فیلم راه یافته از روژان طبیعی دبستان شقایق نیشابور (مدرسه روشندلان) و یگانه هند آبادی دبیرستان شهر عشق آباد میانجگه نیشابور است.

هیئت‌داوران پنجمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان پس از آثار رسیده به دبیرخانه مرکزی، تعداد ۴۰ باشگاه، ۴۰ نامه به نویسنده و ۴۰ فیلم کوتاه معرفی کتاب را به‌عنوان نامزد های راه‌یافته به مرحلۀ نهایی معرفی که نیشابور وزبرخان با هشت اثر حضور دارند.

پخش زنده آیین اختتامیه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان روز سه شنبه ١٢ مرداد ١۴٠٠ ساعت ١۵ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود این برنامه بصورت مجازی و آنلاین از درگاه‌های الکترونیکی شبکه ترویج کتابخوانی به آدرس زیر پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار